جدید ترین اخبار روز ایران و دنیا

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو جی تی

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو جی تی به همراه مشخصات فنی و ظاهری

Tarikhcheye Tarahi Va Sakhte Lamborghini Diablo GT Be Hamrahe Moshakhasate Fani Va Zaheri

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو جی تی

طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو جی تی Lamborghini Diablo GT

کمپانی ایتالیایی لامبورگینی در سال ۱۹۹۸، بعد از نسخه فیس لیفت دیابلو VT Roadster Diablo GT را معرفی کرد، دیابلو جی تی بر اساس لامبورگینی دیابلو SE30 و SE30 Jota ساخته شده است. از این نسخه شگفت انگیز و سوپر اسپرت فقط ۸۰ دستگاه برای فروش تولید شده است. Diablo GT هم مسیر تکراری دیابلو های دیگر را در خط تولید رفته است، و بسیاری از موئلفه های منحصر به فرد و مدرن و زیبا از خود به نمایش گذاشته است. دیابلو جی تی با بدنه و موتور و فضای داخلی جدیدی ساخته شده، ظاهری که بسیار مدرن و به روز می باشد. موتور این خودرو از موتور دیابلو های دیگر بزرگتر و پر قدرت تر می باشد. Diablo GT فقط مخصوص اروپا ساخته می شد، اما برخی از آن ها به ایالات متحده آمریکا وارد می شدند.

طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو جی تی Lamborghini Diablo GT

طراحی و ساخت فضای بیرونی لامبورگینی دیابلو جی تی

تغییرات بیرونی جی تی شامل یک سد هوایی با طراحی جدید به جنس فیبر کربنی، مجاری هوا برای خنک کردن ترمز این بار به شکل بزرگ تر، و یک دریچه مرکزی برای سردکننده روغن می باشد. دیابلو GT هنوز هم دارای لامپ های تک با واحد های گرد، که در Diablo VT  Roadster هم استفاده می شد. در روی کاپوت صندوق که در جلوی خودرو قرار دارد، یک استخراج کننده بزرگ هوا نصب شده، در حالی که منفذ های کوچک در گوشه های سپر جلو، به مجرایی با سبک NACA تغییر یافته اند. گلگیر های خودرو را پهن تر ساختن تا با شیار و خط بدنه تطبیق داشته باشد. در قسمت عقب خودرو، سپر و لامپ ها به طور کامل برداشته شدند، و جای آن یک دیفیوزر فیبر کربنی گذاشتند که لامپ های مه شکن و پشتیبان را درون چراغ های جفت خارجی ، لامپ های عقب ادغام کردند. و یک جفت لوله اگزوز بزرگ درست در وسط  نصب شده. کاپوت روی موتور دارای یک ورودی هوای بزرگ می باشد که تا سقف بالا آمده است، و شکل برآمده ی زیبایی را به درب موتور و سقف داده است. یک اسپویلر ( بال ) استاندارد نیز در عقب تعبیه شده است، که در سرعت و کنترل کردن ماشین کارایی به سزایی دارد، که چهره ی خشن دیابلو GT را تکمیل می کند. قسمت اصلی بدنه از فیبر کربن تشکیل شده و در ها هم از جنس استیل و آلومینیوم ساخته شده اند. رینگ های مخصوص ۳ تیکه ای OZ که در فرمول یک هم استفاده می شود، ظاهر بیرونی Diablo GT را کامل و شیک تر نمایان می کند.

 طراحی و ساخت فضای بیرونی لامبورگینی دیابلو جی تی

طراحی و ساخت فضای داخلی لامبورگینی دیابلو جی تی

فضای داخلی دیابلو جی تی مانند فضای بیرونی اش بسیار مدرن ساخته شده است، قطعه های در داشبورد و داخل از فیبر کربن تشکیل شده اند، صندلی هایی مخصوص سطلی شکل با اصالت با کمربند های چهار نقطه ای، یعنی کمربند ها مثل خودرو های مسابقه ای دو نوار هستند که در چهار نقطه اتصال می یابند. فرمان GT با سایزی کوچکتر از هم ردیفان خود ساخته شده، و صفحه نمایش ال سی دی دیابلو Alpine با سیستم GPS به همراه دوربین عقب در این خودرو نصب شده است. این خودرو با داشتن چنین امکاناتی اظهار دارد یک خودروی مسابقه ای هم است، این خودرو دارای سیستم تهویه هوای مطبوع استاندارد می باشد که یک آپشن عالی و ضروری برای چنین خودرویی است. کیسه های هوا هم یکی دیگر از آپشن های GT می باشند اما به سلبقه ی خریدار، قابلیت حدف را دارند.

 طراحی و ساخت فضای داخلی لامبورگینی دیابلو جی تی

طراحی و ساخت موتور لامبورگینی دیابلو جی تی

موتور خودرو با تعدا ۱۲ سیلندر به شکل خورجینی طراحی شده، اما به دلیل اینکه موتور خودرو با حجم ۶٫۰ لیتر ساخته شده است و موتور بزرگی محصوب می شود باید جایی بزرگتر احاطه کند، موتور از ۳٫۱ اینچ به ۳٫۳ اینچ جابه جا شده است. این موتور بعدا در لامبورگینی Diablo VT 6.0  اصلاح شده مورد استفاده قرار می گیرد. موتور Diablo GT با قدرت ۵۸۳ اسب بخار ( ۴۲۹ کیلو وات، ۵۷۵ اسب بخار ) توانسته گشتاور ۶۳۰ نیوتن بر متر را تولید کند. سیستم انتقال ( گیربکس ) خودرو همان سیستم ۵ سرعته ای است که در سایر مدل های دیابلو استفاده می شد، اما با تقاوتی، آن هم این است که نسبت دنده های مختلف را خریدار می تواند مشخص کند.

 طراحی و ساخت موتور لامبورگینی دیابلو جی تی

GT برای صرفه جویی و کم وزن بودن از سیستم تمام چرخ متحرک خارج شده است، یعنی اینکه خودرو دیفرانسیل عقب می باشد و نیرو فقط به دو چرخ عقب انتقال می یابد. در این خودرو از سیستم ترمز Brembo چهار چرخ دیسکی ABS-Lucas  استفاده شده است.

  • مشخصات فنی لامبورگینی دیابلو جی تی:

    • شرکت تولید کننده:
  • لامبورگینی

    • سال تولید:
  • 1999-2000

    • تعداد تولید:
  • 80 دستگاه

    • مونتاژ:
  • ایتالیا، سانتاآگاتای بولونس

    • کلاس خودرو:
  • اسپرت

    • شکل بدنه:
  • 2 درب کوپه

    • جنس بدنه:
  • فیبر کربن

    • جنس درب ها:
  • استیل و آلومینیوم

    • نوع رینگ ها:
  • 3 تیکه ای OZ

    • شکل درب ها:
  • قیچی ( خفاشی )

    • شکل موتور:
  • خورجینی

    • طرح بندی موتور و دیفرانسیل:
  • موتور عقب، دیفرانسیل عقب

    • تعداد سیلندر:
  • 12

    • گیربکس:
  • 5 سرعته

    • حجم موتور:
  • 6.0 لیتری

    • قدرت موتور:
  • 583 اسب بخار ( 429 کیلو وات، 575 اسب بخار )

    • گشتاور:
  • 630 نیوتن بر متر

    • سیستم ترمزها:
  • Brembo چهار چرخ دیسکی، ABS- Lucas

    • وزن خودرو:
  • وزن خودرو:

    • توزیع وزن:
  • 40% جلو، 60% قسمت عقب

    • مجهز به:
  • دوربین عقب، GPS، نمایشگر ال سی دی

  • دیدگاه کاربران
      • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.