جدید ترین اخبار روز ایران و دنیا

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو اس وی ۱۹۹۹

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو اس وی ۱۹۹۹ به همراه مشخصات فنی و ظاهری

Tarikhcheye Tarahi Va Sakhte Lamborghini Diablo SV 1999 Be Hamrahe Moshakhasate Fani Va Zaheri

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو اس وی 1999

طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو اس وی ۱۹۹۹ Lamborghini Diablo SV 1999

کمپانی لامبورگینی در سال ۱۹۹۹ تصمیم گرفت چهره ی فیس لیفت برخی خودرو هایش را تولید و طراحی کند. تجدید نظر های زیادی با این تصمیم در خط تولید به کار گرفته شد. خودروی دیابلو SV قبلا توسط کارخانه تولید شده بود، و این بار با تغییراتی در ظاهر و قسمت فنی در قالب Diablo SV facelift در سال ۱۹۹۹ تولید شد. تغییرات چشم گیری در خارج خودرو انجام شده است، سپر جلو دوباره طراحی شده، چراغ های جلوی ثابت به جای چراغ های مخفی و کشویی قبلی جایگزین شدند، این چراغ ها از روی خودروی نیسان۳۰۰ZX  Z32 که تحت لیسانس از برنامه ی خود کمپانی لامبورگینی می باشد، تقلید شد. تایر ها با سایز ۱۸ اینچ ساخته و نصب شدند همراه با رینگ های اسپرت سه بعدی که چهره ی سوپر اسپرت خودرو را تکمیل تر می کند. این خودرو در محدوده خود از نظر داخلی نیز به روز شده و با امکانات و دیزاین جدیدی چهره ی عالی به خود گرفته است، Diablo در کل، عموم مردم را از خود راضی نگه داشته است، مخصوصا با این آپدیت ها و فراوانی مدل ها. داشبورد قدیم دیابلو SV یک داشبورد با ابزاری مستقل جداگانه از هم در سطحی صاف بود، و طراحی آن در بعضی از مدل های لامبورگینی تقریبا تکراری بود، کمپانی لامبورگینی داشبوردی به شکل یکپارچه و موج مانند برای فیس لیفت دیابلو SV طراحی کرد، که در آن زمان در بسیاری از خودرو های اسپرت ایتالیایی مرسوم بود. یک نوار نازک از جنس شیشه به رنگ سیاه در داشبورد نصب شده است که دارای نشانگر های خودرو و چراغ های هشدار دهنده می باشد، این گونه سیستم مدرن و لوکس هم اکنون در خودرو های لوکس این دوران هم استفاده می شود، این طراحی زیبا و ظریف از محصولات شرکت Bang & Olufsen Hi-Fi الهام گرفته شده است، شرکتی دانمارکی که تولید کننده لوازم الکتریکی لوکس است.

طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو اس وی 1999 Lamborghini Diablo SV 1999

طراحی و ساخت موتور لامبورگینی دیابلو اس وی ۱۹۹۹

قدرت خروجی موتور این خودر هم مانند Diablo VT Roadster با استفاده از سیستم زمانبدی سوپاپ متغیر ( در مصرف سوخت و انتشار گاز گلخانه ای دخالت دارد ) افزایش یافت است، سیستمی که باعث شد قدرت موتور در دیابلو وی تی رودستر از ۴۹۰ به ۵۳۰ اسب بخار ارتقا یابد. دیابلو SV جدید با قدرت موتور ۵۳۶ اسب بخار ( ۳۹۴ کیلو وات، ۵۲۹ اسب بخار ) و گشتاور ۶۰۵ نیوتن بر متر ساخته شده است.این خودرو با طراحی موتور وسط  ( عقب ) و دیفرانسیل عقب طراحی شده است. گیربکس این خودرو ۵ سرعته ی دستی می باشد. با موتوری ۱۲ سیلندر.موتور خودرو بعد از تولید در سه مرحله در جاده آزمایش شده است، هر جلسه به طول ۶۰ کیلومتر رانده شده است. شکل و طرح موتور این خودرو نیز به شکل خورجینی می باشد، همانطور که می دانید خودرو های موتور خورجینی قدرت بسیار زیادی دارند، لازم به ذکر است این نوع موتور ها پر خرج می باشند. در موتور های خورجینی تعداد سیلندر به دو تقسیم شده و در دو ردیف موازی و رو به روی هم قرار می گیرند، وبرای هر ردیف سیلندر خروجی اگزوز مجزایی نصب می شود تا آلایندگی ها دفع شود.

طراحی و ساخت موتور لامبورگینی دیابلو اس وی 1999

طراحی سیستم ترمز لامبورگینی دیابلو اس وی ۱۹۹۹

برای اولین بار کمپانی لامبورگینی در سال ۱۹۹۹ از یک سیستم جدید ترمز استفاده شد سیستمی که قبل از آن فقط از سیستم ترمز Brembo استفاده می شد،در کنار این سیستم، سیستم ترمز ABS Kelsey- Hayes که دیسک های با قطر بزرگتر دارد و روی دیسک ها پر از سوراخ های کوچک تراش کاری شده است، این نوع سیستم مجهز به سیستم تهویه می باشد، و از ترمز های قبلی بهتر خنک می شود و کارایی بالایی دارد. قطر دیسک های جلو ۱۴ اینچ و قطر دیسک های عقب ۱۳٫۲ اینچ می باشد. ترمز های ABS ترمز هایی هستن که در وهله ی اول که راننده به شدت پدال ترمز را می فشارد، چند صدم ثانیه ای دیر عمل می کند، و آن هم برای این است که چرخ های خودرو قفل نشود تا تعادل ماشین حفظ می شود، و خودرو بدون سرخوردگی زیاد سریعا کنترل می شود.

طراحی سیستم ترمز لامبورگینی دیابلو اس وی 1999

 Diablo SV فیس لیفت از سال ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹ تولید شد، آن هم فقط ۱۰۰ دستگاه. تاپ اسپید این خودرو ۳۲۸ کیلومتر در ساعت می باشد. بزرگترین تغییری که زیاد به چشم می خورد، طراحی چراغ های ثابت این خودرو می باشد. شاسی و بدنه ی دیابلو SV فیس لیفت از لوله های فولادی با آلیاژ مستحکم و فیبر کربن کامپوزیت ساخته شده است.

  • مشخصات فنی لامبورگینی دیابلو اس وی 1999:

    • شرکت تولید کننده:
  • لامبورگینی

    • سال تولید:
  • 1998-1999

    • تعدا تولید:
  • 100 دستگاه

    • مونتاژ:
  • کشور ایتالیا، سانتاآگاتای بولونس

    • طراح:
  • مارسلو گاندینی

    • کلاس خودرو:
  • اسپرت ( S )

    • شکل بدنه:
  • 2 درب کوپه

    • شکل موتور:
  • خورجینی

    • طرح بندی موتور و دیفرانسیل:
  • موتور عقب، دیفرانسیل عقب

    • تعداد سیلندر:
  • 12

    • گیربکس:
  • 5 سرعته ی دستی

    • حجم موتور:
  • 5.7 لیتری

    • قدرت موتور:
  • 536 اسب بخار ( 394 کیلو وات، 529 اسب بخار )

    • گشتاور:
  • 605 N.m

    • سیستم ترمزها:
  • چهار چرخ دیسکی ABS Kesey-Hayes – Brembo

    • تاپ اسپید:
  • 328 کیلومتر در ساعت

    • سایز تایر ها:
  • 18اینچ

    • شکل درب ها:
  • قیچی ( خفاشی )

    • وزن خودرو:
  • 1.530 کیلوگرم

  • دیدگاه کاربران
      • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.