جدید ترین اخبار روز ایران و دنیا

تاریخچه طراحی و ساخت شورولت ایمپالا SS نسل هفتم ۱۹۹۴-۱۹۹۶

تاریخچه طراحی و ساخت شورولت ایمپالا SS نسل هفتم ۱۹۹۴-۱۹۹۶ به همراه مشخصات فنی و ظاهری

Tarikhcheye Tarahi Va Sakhte Chevrolet Impala SS Seventh Generation (1994-1996)  Be Hamrahe Moshakhasate Fani Va Zaheri

تاریخچه طراحی و ساخت شورولت ایمپالا SS نسل هفتم 1994-1996

طراحی و ساخت شورلتImpala SS Seventh Generation Chevrolet Impala SS Seventh Generation

نسل هفتم شورولت ایمپالا که Impala SS نامگذاری شده بود در ۱۴ فوریه ۱۹۹۴ در کارخانه جنرال موتورز در آرلینگتون ، تگزاس ، به تولید رسید. درواقع اولین Impala SS  بیست و پنج سال قبل در سال ۱۹۶۹ تولید شده بود. ولی درسال ۱۹۹۴ کپمانی شورلت تصمیم به تولید مجدد این مدل گرفت. نشان ایمپالا SS در سال ۱۹۹۲ در نمایشگاه اتومبیل دیترویت توسط طراح مشهور جنرال موتورز یعنی جان ماس Jon Moss طراحی شد. و یک لوگو کرومی دیترویت غزال روی شبکه ی آن درج شده بود. در اصل این نسخه، نسخه ی پیشرفته ی کاپریس بود و بسیار مورد توجه ناوگان های عمومی مانند تاکسیرانی و پلیس قرار گرفته بود. ایمپالا SS را می توان به واقع یک Muscle Car دهه ی نود دانست. این ایمپالا بر روی پلت فرم شورلت کاپریس سوار شده بود همچنین این اولینبار بود که از نام SS بر روی یک خودروی سدان استفاده می شد چراکه تمامی SSهای قبلی کانورتیبل یا کوپه بودند اما کمپانی شورلت مطمئن بود که این مدل هم مانند مدلهای قبلیش موفق خواهد بود. این خودرو در سال ۱۹۹۴ فقط به رنگ مشکی با کابین خاکستری تولید شد، اما در سال ۱۹۹۵ رنگهای دیگری از جمله مشکی متالیک و یشمی نیز تولید شدند. این مدل که منحصراً به صورت سدان چهار درب بود، از طراحی گرد گوشه بیرونی و نشان SS استفاده می ‌کرد. تولید ایمپالا بار دیگر در سال ۱۹۹۶ متوقف شد و ایمپالا نسل هفتم با تولید ۴۱۹۴۱ اتومبیل در ۱۳ دسامبر ۱۹۹۶ به کار خود پایان داد تا فضا برای سوار شدن بر موج شاسی‌بلند در صنعت خودرو باز شود. با اینکه تولید این مدل تنها سه سال به طول انجامید ولی جز به یاد ماندنی ترین خودروهای تاریخ دهه ی ۹۰ در ذهن ها باقی ماند.

تاریخچه طراحی و ساخت شورولت ایمپالا SS نسل هفتم 1994-1996

تاریخچه طراحی و ساخت بدنه شورولت ایمپالا SS نسل هفتم ۱۹۹۴-۱۹۹۶

روی گلگیرهای عقب ایمپالا اس اس نشان IMPALA SS دیده می شد. داخل خودرو و صندلی ها با چرم خاکستری با آرم SS پوشانده شده بود و همچنین مجهز به دور فرمان چرمی بسیار زیبا بود ولی کلیه ی ادوات و پانل جلو به رنگ مشکی بودند. این خودرو مجهز به کولر، بخاری، ضبط، رادیو، شیشه برقی، فندک، جا سیگاری، محفظه های برای نگه داری فنجان، آینه جانبی برقی و کمربند استاندار بود. همچنین شامل سیستم تعلیق اسپرت با فنرهای تقویت شده، سیستم خنک کننده جریان معکوس با ظرفیت بالا (برگرفته از LT1 Corvette)، ترمزهای دیسک چهار چرخ، اگزوز دوتایی و سیستم الکتریکی قوی بود. از تغییرات دیگر میتوان به قرار دادن آینه های جانبی از غلاف های متصل به درب به یک فرمت بزرگ متصل به ستون A اشاره کرد. ایمپالا SS از یک اسپویلر در قسمت عقب استفاده میکرد( اسپویلر یک قطعه ی آیرودینامیکی است که برای از بین بردن جریان نامطلوب هوا در خودروسازی از آن استفاده میشود). این سری از خودروها طول ۲۱۴٫۱ اینچ، عرض ۷۷ اینچ، وزن ۵۴٫۷ اینچ و فاصله ی بین دومحور ۱۱۵٫۹ اینچ داشتند و دو اینچ کوتاهتر از کاپریس بودند. بدنه ی اسپرت این خودروها طوری طراحی شده بود که با توانایی های خودرو هماهنگی لازم را داشته باشد.

تاریخچه طراحی و ساخت بدنه شورولت ایمپالا SS نسل هفتم 1994-1996

تاریخچه طراحی و ساخت موتور شورولت ایمپالا SS نسل هفتم ۱۹۹۴-۱۹۹۶

بدون شک قلب یک Muscle Car موتور آن است و شورلت در این مورد بسیار عالی عمل کرده بود. موتور ضعیف ۱۸۰ اسب بخاری کاپریس با موتور LT-1 5.7 لیتری V8 با تزریق سوخت متوالی مورد استفاده در کوروت تعویض شد. این موتور ۲۶۰ اسب بخار در دور موتور ۵۰۰۰ و گشتاوری معادل ۳۳۰ پاوندفوت در دور ۲۴۰۰ تحویل راننده میداد. نیروی این موتور توسط گیربکس ۴L60-E چهار سرعته اتوماتیک جنرال موتور با ضریب دنده ی نهایی ۳٫۰۸:۱ به همراه یک دیفرانسیل لغزش محدود، به چرخ ها منتقل می شد. شورلت همچنین یک سیستم تعلیق ویژه که از پکیج ویژه ی کاپریس برداشته بود را به همراه یک سیستم فرمان هیدرولیک با حساسیت بالا(با ضریب ۱۲٫۷ به ۱ در مقایسه با ۱۵٫۳ به ۱ در مدل استاندارد) استفاده میکرد. میله های تعادل در عقب و جلو تقویت شده بودند و همینطور کمک های گازی کربنی که به خوبی ضربات را جذب می کرد و به ایمپالا اجازه ی استفاده از چرخهایی با سایز ۱۷ در  8.5 و لاستیکهایی با سایز P255/50ZR17 با چسبندگی بالا را می دادند اضافه شده بود. دیسک های ترمز ۱۲ اینچی مجهز به خنک کن به همراه سیستم ضد بلوکه ی ترمز، خودرو را تحت هر شرایطی تحت کنترل راننده نگه می داشت.

تاریخچه طراحی و ساخت موتور شورولت ایمپالا SS نسل هفتم 1994-1996

شتاب صفر تا شصت آن ۷٫۱ ثانیه، مسافت ۴۰۰ متر آن در ۱۵٫۴ ثانیه و با حداکثر سرعت ۹۱٫۱ مایل بر ساعت بود.

  • مشخصات فنی شورولت ایمپالا SS نسل هفتم 1994-1996:

    • شرکت تولید کننده:
  • شورولت

    • سال تولید:
  • 1994-19966

    • شروع تولید:
  • 14 فوریه 1994

    • توقف تولید:
  • 13 دسامبر 1996

    • عنوان:
  • ایمپالا SS

    • طراح:
  • Jon Moss

    • سبک بدنه:
  • سدان 4 درب

    • رنگ:
  • مشکی و یشمی

    • تعداد تولید:
  • 41941 اتومبیل

    • رنگ فضای داخلی:
  • خاکستری

    • جنس پارچه صندلی ها:
  • چرم

    • نوع ترمز:
  • دیسکی 4 چرخ

    • اگزوز:
  • دوتایی

    • دارای:
  • اسپویلر

    • طول:
  • 214.1 اینچ

    • عرض:
  • 77 اینچ

    • وزن:
  • 54.7 اینچ

    • فاصله ی بین دو محور:
  • 115.9 اینچ

    • نام موتور:
  • 5.7 L (350 cu in)

    • قدرت:
  • 260 اسب بخار

    • دور موتور:
  • 5000

    • گشتاور:
  • 330 پاوند فوت

    • گیربکس:
  • 4L60-E چهار سرعته اتوماتیک

    • ضریب دنده:
  • 3.08:1

    • فرمان:
  • هیدرولیک

    • سایز چرخ:
  • 17*8.5

    • سایز لاستیک:
  • P255/50ZR17

    • اندازه دیسک ترمز:
  • 12 اینچ

    • شتاب صفر تا شصت:
  • 7.1 ثانیه

    • حداکثر سرعت:
  • 91.1 مایل بر ساعت

  • دیدگاه کاربران
      • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.