جدید ترین اخبار روز ایران و دنیا

تاریخچه طراحی و ساخت شورولت ایمپالا نسل ششم ۱۹۷۷-۱۹۸۵

تاریخچه طراحی و ساخت شورولت ایمپالا نسل ششم ۱۹۷۷-۱۹۸۵ به همراه مشخصات فنی و ظاهری

Tarikhcheye Tarahi Va Sakhte Chevrolet Impala Sixth Generation(1977-1985)  Be Hamrahe Moshakhasate Fani Va Zaheri

تاریخچه طراحی و ساخت شورولت ایمپالا نسل ششم 1977-1985

طراحی و ساخت شورلتImpala Sixth Generation Chevrolet Impala Sixth Generation

کمپانی شورولت در سال ۱۹۷۷ نسل ششم ایمپالا را تولید و به بازار ارائه کرد، این نسل هشت سال متمادی تولید شد و پس از هشت سال یعنی در سال ۱۹۸۵ تولیدش متوقف شد. البته در سالهای تولیدش بیشتر به عنوان ماشین پلیس و یا تاکسی مورد استفاده قرار میگرفت. در سال ۱۹۸۵ نه تنها تولید شورولت نسل ششم ایمپالا بلکه تولید کلیه ی سری های ایمپالا شورولت به طور کلی متوقف شد. و این امر به دلیل مهندسی و طراحی ضعیف این خودروها در دهه ی ۷۰ بود که این سری از خودروها را با کاهش تقاضا روبه رو کرده بود. با توقف تولید در سال ۱۹۸۵ خودروی اصلی که از کمپانی شورولت تولید میشد انواع مختلف Caprice ازجمله Caprice Classic و Classic Brougham بود که به عنوان خودرو ترند این کمپانی شناخته میشد.به دلیل بحران سوخت و انرژی که در اوایل پاییز سال ۱۹۷۳ میلادی رخ داد،‌ ایمپالا در سال ۱۹۷۷ با فرم کوچک ‌شده و جدیدی ظاهر شد که ابعاد کوچکتر و وزن کمتری داشت .با این حال، فضای حمل وسایل بزرگتری برای آن درنظر گرفته شده بود و تنها اندکی از فضای داخلی کاسته شده بود( یعنی هر دو انتهای خودرو کوتاهتر شده و کابین بزرگتر شده بود) و همین ویژگی‌‌های کاربردی باعث شد که در رده‌ بالای آمار فروش قرار گیرد. فاصله ی بین دو محور این خودروها ۱۱۶ اینچ ، طول آنها ۲۱۲٫۱ اینچ، عرضشان ۷۵٫۵ اینچ، وزن آنها ۵۵٫۳ اینچ، ارتفاع جلو آنها ۳۹ اینچ و ارتفاع عقب آنها ۳۸ اینچ بود. با توجه به این اعداد به خوبی متوجه میشویم که سایز خودروهای نسل ششم ایمپالا تا چه اندازه کاهش یافته بود. نسل ششم ایمپالا در انواع بدنه از جمله دو درب کوپه، دو درب سدان و چهار درب استیشن واگن تولید شد. در سال ۱۹۷۹ شورولت رنگهای جدیدی از خودرو ازجمله سبز، قهوه ای و آبی کمرنگ را به بازار ارائه داد. قیمت پایه در سال ۱۹۷۷ تقریبا ۴،۸۷۶ دلار بود و سالهای دیگر با اضافه کردن موتور جدید یا آپشن های بیشتر قیمتش تغییر کرده و به ۵۴۹۵ تا ۶۲۴۰ دلار رسید.

تاریخچه طراحی و ساخت شورولت ایمپالا نسل ششم 1977-1985

تاریخچه طراحی و ساخت موتور و بدنه شورولت ایمپالا نسل ششم ۱۹۷۷-۱۹۸۵

ایمپالا نسل ششم مجهز به آینه روز و شب، صندوق داشبورد مجهز به قفل و کلید، شیشه برقی، فرمان هیدرولیک، تودوزی، کولر، بخاری، یخ زدا، برف پاک کن شیشه جلو اتومبیل دو سرعته، باتری قابل شارژ که از جنس اسید-سرب بود و نوار تثبیت کننده تعلیق بود. در سال ۱۹۸۰ جنس بدنه تمامی خودروهای شورولت از جمله ایمپالا نسل ششم از ورقه های فلزی بود.تعداد موتورهای تولید شده در سال ۱۹۷۷ به طور محصوصی کاهش پیدا کرد و موتور اصلی تولید شده موتور درون خطی شش سیلندر با ۱۱۰ اسب بخار قدرت بود. موتورهای دیگری که روی این سری از خودروها نصب میشد موتور V8بود که ۲۶۷ و ۳۰۷ اینچ مکعب بودند. همچنین موتور دیزلی V8 Oldsmobile  و ۳۵۰ اینچ مکعب نیز موجود بود. از سال ۱۹۸۰ موتور خطی شش سیلندر جایگزین موتور V8 که ۲۲۹ اینچ مکعب بود شد و در همان سال بر روی بیوک نصب شد.

تاریخچه طراحی و ساخت موتور و بدنه شورولت ایمپالا نسل ششم 1977-1985

گیربکس اصلی  این نسل از خودروها سه سرعته اتوماتیک بود اما گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به صورت اختیاری قابل سفارش بود.

  • مشخصات فنی شورولت ایمپالا نسل ششم 1977-1985:

    • شرکت تولید کننده:
  • شورولت

    • سال تولید:
  • 1977-1985

    • فاصله ی بین دو محور :
  • 116 اینچ

    • طول:
  • 212.1 اینچ

    • عرض:
  • 75.5 اینچ

    • وزن:
  • 55.3 اینچ

    • ارتفاع جلو:
  • 39 اینچ

    • ارتفاع عقب:
  • 38 اینچ

    • انواع بدنه:
  • دو درب کوپه، دو درب سدان و چهار درب استیشن واگن

    • رنگ های تولید شده:
  • سبز، قهوه ای و آبی کمرنگ

    • رنج قیمت:
  • 4876 تا 6240 دلار

    • جنس بدنه:
  • ورقه فلزی

    • نام موتور:
  • V8

    • حجم موتور:
  • 267 و 307 اینچ

    • قدرت موتور:
  • 110 اسب بخار

    • گیربکس اصلی :
  • سه سرعته اتوماتیک

    • گیربکس اختیاری:
  • چهار سرعته اتوماتیک

  • دیدگاه کاربران
      • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.