جدید ترین اخبار روز ایران و دنیا

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی رونتون

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی رونتون به همراه مشخصات فنی و ظاهری

Tarikhcheye Tarahi Va Sakhte Lamborghini Reventon Be Hamrahe Moshakhasate Fani Va Zaheri

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی رونتون

طراحی و ساخت لامبورگینی رونتون Lamborghini Reventon

Lamborghini Reventon، نمونه ای بارز، شیک و بسیار زیبا، شاهکار کمپانی ایتالیایی لامبورگینی، از این نسخه منحصر به فرد و محدود تنها ۲۰ دستگاه ساخته شده است. این واضح است که یک خودروی لامبورگینی است، اما هیچ چیز آن کاملا شبیه خودرو های قبلی نیست، Reventon خودرویی جاده ای با مشخصات فنی و ظاهری بسیار بالا می باشد، حاصل یک طراحی منسجم با گوشه هایی تیز و زاویه دار، الهام گرفته از آخرین دانش هوانوردی. تنها با ۲۰ عدد تولید شده، و هریک ۱ میلیون یورو ارزش دارد، و این سمبول انحصار طلبی این خودرو را نشان می دهد. لامبورگینی رونتون با عملکرد بسیار عالی و بالای خود، خود را چنان از بقیه و رقیبان جدا کرده است، هنوز هم در صدر جدول سوپر اسپرت ها قرار دارد. لامبورگینی رونتون تحت طراحی کاملا مستقل، تمام توانایی فنی و پویایی دوازده سیلندر گاو وحشی را در اختیار دارد. این کمپانی عظیم، افتخار می کند که تولید کننده خودرو هایی است که در عین سوپر اسپرت بودن، بدون سازش هستند، این کمپانی حساسیت و تحریک هر لامبورگینی را در سبک طراحی تهاجمی و خلاقانه توصیف کرده است. این خودروی استثنایی یک ابر قدرت واقعی است، ظاهر خودرو می تواند گویای همه چیز باشد. Stephan Winkelmann، رئیس و مدیر عامل شرکت Automobili Lamborghini S.p.A، در گفتگویی گفته است: طراحان ما زمانی که در مرکز لامبورگینی در پایگاه فنی، خودروی Murcielago LP640، را دست گرفتند، DNA، و کد ژنتیکی آن را فشرده و سخت کردند، این یعنی نسخه ی ال پی ۶۴۰ را با امکانات و ظاهر جدید تبدیل به یک ابر قدرت کردن. Lamborghini Reventon مانند بسیاری از لامبورگینی های دیگر، در Sant’Agata Bolonese پدید آمده است، خانه ی بومی تمام سوپر متولد هایی که آرم گاو وحشی را دارا هستند. همان طور که می بینید خودرو طرح عجیبی دارد، طرحی که در Centro Stile لامبورگینی طراحی شده است، و با هم کاری نزدیک بخش پژوهشگران لامبورگینی توسعه یافته است. در نگاه اول شاید خیلیا فکر کنند که این خودرو فقط برای پیست است و برای استفاده روزانه مناسب نیست! لامبورگینی رونتون با داشتن ظاهری با کلاس و شیک، مناسب استفاده روزانه است و از قدرت پویایی بالایی برخوردار است، و هیچ جای نگرانی ندارد. خودرویی که تجربه ای غیر قابل وصف برای رانندگان داشت، قرار نیست تنها باشد، ۲۰ عدد کلکسیون دار قادر به تملک این خودرو هستند. مدل های امروزی لامبورگینی با زبان واضح و شکل آن ها مشخص می شود، طراحی های منسجم، خطوط تیز و زاویه دار، گوشه های زاویه دار، طراحی خشن و تهاجمی. لامبورگینی رونتون با داشتن طراحی Centro stil، این بخش طراحی را به جهان خودرو سازی ثابت کرد، طراحان این طراحی را از حوزه ی دیگری الهام گرفتند که در آن سرعت و پویایی شگفت آور است، یعنی هوانوردی مدرن و مسئول سریعترین هواپیمای جهان. طراحان خواسته اند این خودرو را تا جایی که می شود به جنگده نزدیک کنند، طراحی و فنی بسیار دقیق و جذاب و با نشاط که خطوطی قطع شده و تیز و سطوح در افتاده، باعث ایجاد بازی نور ها در روی بدنه فیرکربنی می شود.

طراحی و ساخت لامبورگینی رونتون Lamborghini Reventon

نحوه نام گذاری لامبورگینی رونتون

Lamborghini Reventon، هم از سنت کهنه و دیرینه ی کمپانی لامبورگینی در اسم گذاری پیروی کرده است، اولین مالک و بنیانگذار این کمپانی، فروچیو لامبورگینی علاقه ی زیادی به مسابقات گاو بازی و گاو های وحشی داشت، به همین خاطر نام خودرو های خود را از روی گاو های مشهور جنگی انتخاب می کرد. رونتون نام یک گاو نبرد و وحشی بوده است که متعلق به خانواده ی Don Rodriguez بوده است، و در لیست گاو های مشهور تاکنون جا خوش کرده است، و به دلیل کشتن گاو باز مشهور، Felix Guzman در سال ۱۹۴۳ شناخته می شود، ازاین رو این نام این گاو مشهور بر روی یک سوپر اسپرت مشهور گذاشته شد.

نحوه نام گذاری لامبورگینی رونتون

طراحی و ساخت فضای بیرونی لامبورگینی رونتون

این لامبورگینی از روی Lamborghini Murcielago LP640 ساخته شده است، اما ظاهر این خودرو این را نشان نمی دهد، رونتون یک خودروی خاص است که با همه ی محصولات قلبی لامبورگینی به طور کامل فرق دارد. فضای بیرونی خودرو از ماده ای به نام CFC ساخته شده است، این ماده یعنی فیبر کربن کامپوزیت، که هم سبک و هم پایدار است. اجزای بدنه با ماده ی CFC و فولاد به هم چسبیده شده اند. نمای جلویی خودرو تیز و خشن طراحی شده است، و با کمی توجه می بینید که خودرو از نمای جلویی شبیه به کوسه می باشد،  نمایی که مانند یک تیر می ماند با ورودی های هوا قدرتمند. درست است رونتون با سبک یک هواپیمای جنگی و سرعتی ساخته شده اما هوای لازم برای موتور و اجزای دیگر مانند هواپیما از توربین ها تامین نمی شود، کمپانی ورودی هایی در سپر و جلوی خودرو تعبیه کرده است، با توجه به قدرت ۶۴۰ اسب بخاری این ابر قدرت، برای خنک کردن دیسک های ترمز کربن ۶ سیلندری باید هوای زیادی تامین شود که این امر به خوبی انجام می شود. ورودی هایی که در بدنه خودرو به طور مخفی تعبیه شده اند هوای سیستم تهویه و موتور را تامین می کند، و به طور اتومات در زمان ضرورت باز و بسته می شود.

درب های Reventon هم به سمت بالا ( قیچی ) شکل باز می شود، این سنت از زمان لامبورگینی Countach افسانه ای در خط تولید این کمپانی قرار گرفته است.  طراحی نامتقارن در این خودرو به زیبایی به چشم می آید البته لازم به ذکر است که این طراحی به جز زیبایی خاصیت فنی هم دارد. ورودی های هوا که در زیر درب ها روی رکاب تا جلوی تایر های عقب کشیده شده است، عملکرد آیرودینامیکی دارد و برای ترمز ها هوای لازم را می رساند. با کمی توجه، می فهمید که ورودی هوایی که در سمت راننده قرار دارد بزرگتر است، کار مهم این ورودی این است که خنک کننده روغن ( رادیاتور روغن ) خودرو را خنک کند، تا روغن کیفیت خود را از دست ندهد، این یک خودروی قدرتمند و ۱۰۰ درصد دما بالا می باشد، و چنین امکاناتی ضروری است. ورودی هوای که در سمت شاگرد است پهن و صاف است، تا جریان هوایی کف خودرو را تنظیم کند تا در سرعت های بالا نافرمانی و لغزشی ایجاد نشود. ساختار آیرودینامیکی کف با یک دیفیوزر که دارای شکلی برجسته و پیچیده است در عقب خودرو خاتمه می یابد. این گونه آیرودینامیک، پایداری و امنیت رونتون را در سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت تضمین می کند.Lamborghini Reventon تمامی ویژگی های قوی و خوب لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۴۰ را با خود دارد، و از نظر سیستم خنک کنندگی موتور و آیرودینامیک و سیستم های ورودی هوا نسبت به ال پی ۶۴۰ پیشرفته تر است.

جریان ورودی هوای به موتور و اسپویلر عقب قابل تنظیم است و نسبت به نسخه Murcielago lp640  تغییر کرده است. کاپوت موتور از ورقه ی شیشیه ای با شکاف های تهویه باز، نمای زیبایی از سمت بالا به خودرو داده، و نشان گر قلب ۱۲ سیلندر این ابر قدرت است. شکاف های کاپوت موتور به طوری هماهمنگ با زاویه ی طراحی جلو تا عقب خودرو است و مثل یک فلش می ماند. سلیقه و دقت طراحان لامبورگینی را در ساختن درب باک لامبورگینی رونتون می شه دید، در حین سادگی و زیبایی از کنده کاری آلومینیوم ساخته شده است.

چراغ های خودرو طرح جدیدی به خود گرفته اند، این طرح ها و توپی های جدید با دیود های جدید باعث شده تا چراغ ها نور زیادی به خود بگیرند، بخش جلویی مدرن ترین دیود ها را در کنار چراغ های جلوی زنون ( Bi-Xenon )  دارد. وجود هفت LED در چراغ های عقب در حالی که ۹ دیود دیگر برای نشانگر و چراغ های خطر تعبیه شده اند. ال ای دی های چراغ های عقب نوآوری های به روزی هستند و به شکل Y هستند،برای این که عقب خودور پر حرارت می شود، از LED های مخصوص ضد گرما برای نشانگر و چراغ های خطر توقف و چراغ های عقب با جلوه ی نوری سه گانه استفاده شده است. سپر جلو و عقب کاملا جدید هستند، اگزوز خودرو یک شش ضلعی بزرگ است که به خوبی در دیفیوزر جای گرفته است و صدای بسیار خوبی از خود ایجاد می کند. به طور کلی اجزای خودرو از چند ضلعی های نامنظم تشکیل شده است.

طراحی و ساخت فضای بیرونی لامبورگینی رونتون

طراحی و رنگ آمیزی بدنه و رینگ های لامبورگینی رونتون

ظاهر زیبای Lamborghini Reventon نیاز به رنگی منحصر به فرد و زیبایی هم بود، به خاطر همین طراحان برای این ۲۰ دستگاه لامبورگینی رونتون، یک رنگ کاملا جدید در Sant’Agata Bolognese ایجاد کردند، یک رنگ نیمه مات سبز و خاکستری و بدون داشتن درخشش معمولی، وبا داشتن ذرات بسیار ریز فلزی در ترکیب رنگ، با این رنگ خودرو در زیر نور آفتاب زیباتر و غافلگیر کننده تر می شود. طراحان برای رینگ های خودرو نیز نقشه هایی در سر داشتند، بازی رنگ های مات و درخشان در رینگ ها هم اجرا شد، باله ها یا همان پره هایی سیاهی که در رینگ  پیچ شده اند از جنس کربن می باشند، جنس خود رینگ از آلومینیوم می باشد، این طرح رینگ ها یک شاهکار طراحی به حساب می آید، به جز زیبایی و ظریف بودن و بخشیدن جلوه ای عالی به خودرو، این گونه پره ها مانند یک توربین کار می کنند، و باعث خنک شدن دیسک های ترمز سرامیکی قدرتمند می شوند.

طراحی و رنگ آمیزی بدنه و رینگ های لامبورگینی رونتون

طراحی و ساخت فضای داخلی لامبورگینی رونتون

همان دقت و نیرویی که در طراحی و ساخت فضای بیرونی خودرو گذاشتند، همان قدر هم در طراحی و چیدمان داخلی صرف شده است، فضایی بسیار دلنشین و زیبا در حین زیبایی کمی هم خشن به نظر می رسد اما نه به اندازه رخ بیرونی. این کابین فقط ۲ نفره هست و داخلی خلبانی به خود گرفته است. این کابین از چند مواد با کیفیت های بالا ساخته شده، موادی مثل کربن، آلومینیوم و چرم که این مواد مطابق با استاندارد های با کیفیت بالایی استفاده شده اند. داخل خلبانی این رونتون شگفت انگیز از نسل خلبانی های بعدی الهام گرفته است، دقیقا مانند هواپیماهای مدرن، ابزار ها شامل سه نمایشگر کریستال مایع TFT با حالت های نمایش ابتکاری هستند. تنها با لمس یک دکمه راننده می تواند حالت های نمایشی اطلاعات خودرو را انتخاب کند. ابزار ها و کلید ها در سازه ای از یک بلوک آلومینیوم جامد جاسازی شده اند، و توسط یک یک فیبر کربن محافظت می شوند.G-Force-Meter  یا همان صفحه نمایشی که در پشت فرمان در جای صفحه کیلومتر یا در وسط دو صفحه کیلومتر تعبیه می شود، کاملا جدید است، این صفحه نیروی درایو ( دیفرانسیل پویا )، شتاب طولی در هنگام شتاب گیری و ترمز و هم چنین سنجش سرعت شتاب عرضی در اطراف را نشان می دهد. این نیروها بسته به جهت و شدت شتاب گیری با حرکت یک شاخص در یک شبکه سه بعدی نشان داده می شود. این چنین ابزار در هواپیما هم وجود دارد، و تیم های فرمول یک نیز از دستگاه مشابهی برای تحلیل نیرو های پویا استفاده می کنند. سازه در سمت چپ سرعت سنج تعداد چرخش ها را به صورت ستونی درخشان با نمایش دنده انتخابی مرتبط می کند. لامبورگینی رونتون مجهز به گیربکس ۶ سرعته e-gear روباتی است که توسط Paddle shifter یا همان دنده پشت فرمان کنترل می شود. با فشار دادن یک دکمه صفحه نمایش جای خود را به صفحه نمایشی با گرافیکی دیگر و جذاب می دهد، در این صفحه نمایش ابزار هایی دایره شکل کلاسیک، سرعت سنج و نشانگر سرعت موتور به شکلی یکسان و بدیع و با لامپ های درخشان بارنگ های مختلف جای گرفته اند. صندلی های خودرو اسپرت و بسیار زبا هستند که در خودروی قبلی این چنین صندلی هایی وجود ندارند. کنسول وسطی خودرو به طور زیبایی جای راننده و شاگرد را از هم جدا کرده است، اسم رونتون در روی رودری ها هک شده است. فرمان خودرو با دور دوزی جدید با سه رنگ جالب تر شده است. سیسیتم صوتی و نمایشگر صوتی هم در خودرو نصب است، جای دنده را چند دکمه که حالت های کورس و کشش را تنظیم می کنند گرفته است.

طراحی و ساخت فضای داخلی لامبورگینی رونتون

چگونگی طراحی و تیم طراحی لامبورگینی رونتون

تیم طراحی Centro Stile در سال ۲۰۰۴ افتتاح شده است، و برای طراحی های خاص با درجه کارایی بالایی است. این شرکت کارگاهی از خالقان بزرگ و طراحان و سازندگان نمونه اولیه که فرهنگ و روح لامبورگینی را با استفاده از مهارت های قابل توجه و خاص خود در ایجاد نو آوری ها قرار می دهد، تشکیل شده اند. Centro Stile با تیم مهندسی اصلی کمپانی در ارتباط است، و ارتباط مستقیمی بین بخش های توسعه تضمین می کند، که ایده ها را به سرعت به واقعیت تبدیل می کند.

Lamborghini Reventon یک نمونه عملی از عملکرد ساده و کارایی Centro Stile است: پیشرفت کار از اول ایده تا نهایی شدن اتومبیل کمتر از یک سال طول کشیده است این یعنی قدرت و سرعت تیم Centro Stile. فرآیند طراحی کامل از اولین طرح های روی کاغذ تا مدل های رایانه ای سه بعدی با مقیاس ۱:۱۰ یا ۴، درست تا نمونه اولیه در اندازه های واقعی در گروه کاری ساده و سریع و حرفه ای و کارامد سازماندهی شده است. به لطف Centro Stile برای اولین بار در تاریخ خودرو سازی، لامبورگینی می تواند به ایجاد سبک های دلخواه خود بپردازد و از هرگونه همکاری خارجی دور شود.همه این اتفاق های خوب بخاطر این وجود دارند که لامبورگینی طراحان و کارشناسان بزرگی دارد.

بخش الکترونیک و سیستم های نمایشی Lamborghini Reventon به بخش مهندسی لامبورگینی سپرده شده است، و همه ی این امکانات در شهر سانتاآگاتای بولونس ایجاد شده است. یک فرآیند بسیار کاربردی و پیشرفته در این خودرو به کار گرفته شده است: و آن هم طراحی و توسعه با CAD است: ( طراحی رایانه ای، استفاده از رایانه ها برای کمک به ایجاد ، اصلاح ، تجزیه و تحلیل یا بهینه سازی یک طرح است. از نرم افزار CAD برای افزایش بهره وری طراح ، بهبود کیفیت طراحی ، بهبود ارتباطات از طریق مستند سازی و ایجاد بانک اطلاعاتی برای ساخت یک طرح استفاده می شود )، CAD مخفف کلمه ی Computer-aided design  می باشد. این کار برای طراحی بهتر امکانات خودرو بسیار مفید واقع شده است.

چگونگی طراحی و تیم طراحی لامبورگینی رونتون

برگزاری یک مسابقه بین لامبورگینی رونتون و جنگنده Tornado A200-A

فرودگاه نظامی Ghedi ( Brescia ) یک مسابقه شتاب بین یک هواپیمای Tornado A200-A که توسط پایگاه هوایی کنترل می شد و Lamborghini Reventon که توسط راننده رسمی تست لامبورگینی رانده می شد برگزار کرد. این مسابقه در باند ۳۰۰۰ متری انجام شده است. لامبورگینی رونتون در اوایل جلوتر از جنگنده تورنادو بود اما در اواخر تورنادو از زمین بلند شد و با سرعتی بیش از۳۴۰ کیلومتر در ساعت از بالای سر رونتون رد شد، از آن پس پایگاه نظامی Ghedi محلی برای ارائه سوپر اتومبیل لامبورگینی در شبکه های تلویزیونی بین المللی انتخاب شد. محیطی ایده ال برای تاکید بر یک ظاهر طراحی شده برحسب پیشرفته ترین هواپیما. این پایگاه هوایی توسط ژنرال کارلو لندی از بخش پنجم Stato Maggiore dell A.M و سرهنگ Aurelio از سازمان ششم اداره می شود. طراحی Reventon کاملا توسط Centro Stile Lamborghini انجام شده است و از روی سریعترین هواپیمای جهان در حمل و نقل هوایی الهام گرفته شده است.

برگزاری یک مسابقه بین لامبورگینی رونتون و جنگنده Tornado A200-A

طراحی و ساخت موتور و گیربکس و دیفرانسیل لامبورگینی رونتون

موتور این ابر قدرت ایتالیایی ۱۲ سیلندر خورجینی همراه با سیستم تزریق سوخت متوالی چند نقطه ای، توان ۶۴۰ اسب بخار ( ۴۷۱ کیلو وات ) را در ۸۰۰۰ دور در دقیقه تولید می کند و به گشتاور ۶۶۰ نیوتن متر در ۶۰۰۰ دور در دقیقه می رسد. موتور لامبورگینی رونتون از روی موتور لامبورگینی Murcielago LP 640 ساخته شده است، ولی با این تفاوت که شتاب این خودرو بیشتر از مورسیه لاگو ال پی ۶۴۰ است.

این قدرت توسط یک سیستم انتقال ۶ سرعته ی دستی e-gear  انتقال می یابد، تعویض دنده به طور خیلی آسانی مانند خودرو های مسابقه ای است، دو اهرم به نام Paddle shifter در پشت فرمان هستند که عمل تعویض دنده را انجام می دهند.

دیفرانسیل مورد استفاده ی این رونتون شگفت انگیز، از نوع AWD است، دیفرانسیل AWD همیشه فعال است یعنی خودرو دیفرانسیل ۴*۴  دارد ولی با تفاوتی که خاصیت offroad دیفرانسیل ۴WD را ندارد و نمی تواند مثل آن قدرتمند باشد و از سطوح ناهمواربا شرایط بد عبور کند. این نوع دیفرانسیل ها به دو صورت مکانیکی و الکترونیکی عمل می کنند. در شرایط مکانیکی سیستم ECU ( مغر کامپیوتری خودرو ) تصمیمی می گیرد که بیشترین قدرت را به کدام چرخ انتقال دهد، گاهی ممکن است در شرایطی ۱۰۰ درصد قدرت فقط به یه چرخ داده شود. در واقع در این دیفرانسیل ها، نیرو بین سه دیفرانسیل رد و بدل می شود، دیفرانسیل مرکزی قدرت را به محور عقب و جلو می دهد. دیفرانسیل های AWD نسبت به دیفرانسیل های ۴WD در شرایط هموار قدرت پیش برنده ی بیشتری دارند. و در بسیاری از خودرو سوپر اسپرت دیده می شود.

طراحی و ساخت موتور و گیربکس و دیفرانسیل لامبورگینی رونتون

استفان وینکلمن رئیس و مدیر عامل شرکت Automobili Lamborghini S.p.A در مراسمی گفت: این فرصت برای حضور در مراسمی برجسته در مکان Pebble Beach Concours d’Elegance ادای احترام بزرگی به نام تجاری  Lamborghini است.

  • مشخصات فنی لامبورگینی رونتون:

    • شرکت تولید کننده:
  • لامبورگینی

    • سال تولید:
  • 2007

    • تعداد تولید:
  • 20 دستگاه، و 1 دستگاه برای موزه

    • ارائه در:
  • نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت

    • مونتاژ:
  • سانتااگاتای بولونس

    • کلاس خودرو:
  • اسپرت ( S )

    • شکل بدنه:
  • 2درب کوپه

    • شکل درب ها:
  • قیچی ( خفاشی )

    • شکل موتور:
  • خورجینی

    • تعداد سیلندر:
  • 12

    • طرح بندی موتور و دیفرانسیل:
  • موتور عقب، دیفرانسیل AWD

    • حجم موتور:
  • 6.5 لیتری، 6496 سی سی

    • قدرت موتور:
  • 640 اسب بخار ( 471 کیلو وات ) در 8000 دور درقیقه

    • گشتاور:
  • 660 نیوتن متر در 6000 دور در دقیقه

    • گیربکس:
  • 6 سرعته دستی E-gear

    • جنس بدنه:
  • فیبر کربن

    • ساخته شده برحسب:
  • جنگنده Tornado A200-A

    • قیمت:
  • 1 میلیون یورو

    • مجهز به:
  • آیرو دینامیک فعال

    • فاصله بین دو محور:
  • 104.9 اینچ

    • طول خودرو:
  • 190 اینچ

    • عرض خودرو:
  • 81.0 اینچ

    • ارتفاع خودرو:
  • 44.0 اینچ

    • وزن خاص:
  • 1.665 کیلوگرم

  • دیدگاه کاربران
      • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    آهنگ جدید