جدید ترین اخبار روز ایران و دنیا

تاریخچه طراحی و ساخت شورولت ایمپالا نسل دوم ۱۹۵۹-۱۹۶۰

تاریخچه طراحی و ساخت شورولت ایمپالا نسل دوم ۱۹۵۹-۱۹۶۰ به همراه مشخصات فنی و ظاهری

Tarikhcheye Tarahi Va Sakhte Chevrolet Impala Second Generation (1959-1960)  Be Hamrahe Moshakhasate Fani Va Zaheri

شورولت ایمپالا نسل دوم 1959-1960

طراحی و ساخت شورلتImpala Second Generation Chevrolet Impala Second Generation

نسل دوم شورولت ایمپالا درست یک ‌سال پس از معرفی نسل اول با شکل و شمایلی متفاوت که یکی از خاص ترین و زیباترین طراحی های بدنه در بین تمام خودروها را داشته است در سال ۱۹۵۸ روانه ی بازار شد. در کمال تعجب نسل دوم هم با انبوهی از بدنه های  مختلف فقط به مدت یک‌ سال یعنی تا سال ۱۹۶۰ به تولید رسید. وقتی بیل میشل (Bill Mitchell) جایگزین ارل ( طراح سابق ماشین ها ی ایمپالا) در ریاست بخش طراحی جنرال‌ موتورز شد، مدل ایمپالا تغییراتی کرده و شامل طراحی خمیده ‌تر با ارتفاع کمتر و عریض ‌تر همراه با یک بال عقب غیر عادی شد. بلند پروازی‌های بیل میشل در نسل دوم کمی تنزل کرد و اصطلاحا بدنه خودروها به سمت رادیکالی شدن رفت. با این وجود شورولت دست طراحان را آنقدر باز گذاشت که در سال ۱۹۵۹ یک بشقاب پرنده راهی خطوط تولید شورولت شد. ایمپالا در این نسل در نمای کلی بدنه تغییراتی بزرگ را تجربه کرد و کاملا متفاوت از نسل قبلی بود و در مقوله طراحی آنقدر متفاوت از دیگر خودروها بود که در خیابان مردم را میخکوب میکرد. شاخص‌ های طراحی جذاب و دلنشین این خودرو در نمای عقب وجود داشت درحالی که طراحان نسل قبل شورولت ایمپالا بیشتر بر روی نمای جلو توجه کرده بودند. در نمای عقب این خودرو، بیننده با یک موجود فضایی که به بشقاب پرنده موصوف بود روبه‌ رو می‌ شد. نمای عقب این مدل یکی از عجیب‌ ترین و در عین حال جذاب ‌ترین طرح‌ ها در میان خودروهای کمپانی شورولت به شمار میرفت. لازم به ذکر است که ایمپالا نسل دوم در نسخه های متفاوت با کابین ها و پیشرانه های متنوع تولید و به بازار عرضه شد که عبارتند از ۲ درب کانورتیبل، ۲ درب هاردتاپ، ۴ درب هاردتاپ و ۴ درب سدان تولید شد که ۴ درب ها مخصوصا برای خانواده ها تولید شده بودند و بسیار جادار بودند. قیمت شورلت ایمپالا نسل دوم بین ۲۶۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار بود.

تاریختاریخچه طراحی و ساخت شورلت Impala Second Generation

تاریخچه طراحی و ساخت بدنه شورولت ایمپالا نسل دوم ۱۹۵۹-۱۹۶۰

بدنه این ایمپالا بسیار کشیده بود (که البته این حد زیاد کشیدگی معایبی نیز داشت، برای مثال به سختی میشد در کوچه ها تردد نمود). در کنار طراحی خاص و باله مانند قسمت بالای گلگیرهای عقب، لوگو و نام ایمپالا به چشم میخورد. حالت باله مانند گلگیرها، درب صندوق عقب را نیز در بر می گرفت. درب صندوق عقب ایمپالا ۶۰ همانند ۲ بال یک فضاپیما طراحی شده بود که سطحی گسترده ای داشته و لبه‌ های آن با کروم‌ کاری که شده بود ابعادش به ‌خوبی مشخص بود. شاید بتوان گفت اینگونه طراحی یکی از جسورانه ‌ترین و پر ریسک ترین سبک‌ های طراحی در تاریخ صنعت خودرو جهان باشد. خطهای سفیدی که بر روی کناره بدنه ایمپالا کشیده شده است به همراه قسمت باله ای مانند و نقره ای رنگ، به خوبی طراحی کلاسیک خودرو را نشان میدهد. این خطوط نقره ای و گاها سفید زیبا در انتها به چراغ های عقب خودرو منتهی میشوند. سپر فلزی ساده ای در جلو و عقب خودرو نصب شده است که این گونه سپر، ظاهری کلاسیک و بسیار زیبا به خودرو داده است.اینگونه طراحی بدنه حالت جعبه ای  و اصطلاحا رادیکالی دارد. چراغ های  جلو ایمپالا مدل ۶۰ به صورت گرد و بیرون زده شده است. شیشه جلو قوس های خاصی دارد همچنین طراحی  پنجره جلو کرومی بوده و لاستیک های دور سفیدی دارد.

تاریخچه طراحی و ساخت بدنه شورولت ایمپالا نسل دوم 1959-1960

شورولت ایمپالا جنریشن دوم سقف کوتاهی داشت  به طوری که با نگاه اول گمان میرود که طراحان و سازندگان این اتومبیل ابتدا قسمت پایینی این خودرو را طراحی کرده و سپس به فکر ساختن سقفی برای خودرو بوده اند! همانند بسیاری از خودروهای دهه ی ۵۰ و ۶۰ این خودرو هم صندلی جلو یک تکه داشت که این نوع صندلی ها فضای آزاد و جاداری به کابین خودرو میدهند، ولی این صندلی های جلوی یک تکه به هیچ عنوان استاندارد نبودند به طوریکه با تغییر مسیر ناگهانی سرنشین های خودرو در معرض خطر و آسیب قرار میگرفتند. طراحی داخلی و کابین جادار همراه با تودوزی های ترکیبی چرم و پارچه و المان هایی مانند داشبورد زیبای خودرو، فضای بسیار گرم و دلنشینی را برای آن ایجاد میکرد که این مساله در سال های تولید این خودرو بسیار لوکس محسوب میشده است. در سالهای تولید این نسل از ایمپالا بیشتر به طراحی و ظاهر خودروها اهمیت داده میشد و ایمنی خودرو چندان مورد بحث نبود و به همین دلیل این خودرو از ساده ترین سیستم های ایمنی مانند کمربند های ایمنی بسیار ساده و ابتدایی استفاده میکرد. گزینه ها ی استاندارد آن شامل دسته ی صندلی جلو وعقب، ساعت برقی، آفتاب گیر کشویی و دریچه مثلثی در پنجره های جلو بود. غربیلک فرمان بزرگ و باریک بود و لوگوی شورولت در وسط فرمان فلزی خودنمایی می کرد. دسته ی دنده ی این نوع شورولت در پشت فرمان آن قرار داشت که کمی غیر عادی به نظر میرسید. به لطف استفاده از شیشه جلو خمیده دید بسیار خوبی داشت که به کاهش نقاط کور خودرو کمک فراوانی میکرد.

تاریخچه طراحی و ساخت بدنه شورلت Impala Second Generation

تاریخچه طراحی و ساخت موتور شورولت ایمپالا نسل دوم ۱۹۵۹-۱۹۶۰

موتور استانداردی که روی این سری از خودروها نصب میشد ابتدا موتوری به نام L6 بود. موتورL6 یا I6 یک موتوری است که سیلندرها در یک خط مستقیم در امتداد میل لنگ نصب شده اند و تمام پیستون ها دارای میل لنگ مشترک هستند. حجم این موتور ۲۳۵ اینچ مکعب بوده و ۱۲۳ اسب بخار نیرو را توسط گیربکس سه سرعته دستی منتقل میکرد. دیگر موتور نصب شده موتور v8 بود که ۲۸۳ اینچ مکعب حجم داشت و میتوانست ۱۷۰ تا ۲۳۰ اسب بخار نیرو تولید کند. این موتور گیربکس ۴ دنده‌ای دستی داشت. البته گیربکس های اتوماتیک ۲ تا ۴ دنده اختیاری بود و میشد سفارش داد. سومین موتور پرقدرت آن Turbo Thrust بود و ۳۵۰ اسب بخار نیرو را توسط گیربکس دو سرعته اتوماتیک تولید میکرد.

تاریخچه طراحی و ساخت موتور شورولت ایمپالا نسل دوم 1959-1960

‌همچنین شورولت ایمپالا با وزنی حدود ۱۷۵۰ کیلوگرم در سال های دهه ۶۰ میلادی یکی از سبک وزن ترین خودرو های آمریکایی تولید شده به شمار می رفت. فاصله ی بین دو محور آن ۱۱۹ اینچ، عرض آن ۷۹٫۸۰ اینچ و طول آن ۲۱۰٫۸۰ اینچ بود. تعداد تولید آن ۴۹۰،۰۰۰ واحد بود.

  • مشخصات فنی شورولت ایمپالا نسل دوم 1959-1960:

    • نام شرکت:
  • شورولت

    • سال تولید:
  • 1959-1960

    • طول تولید:
  • یک سال

    • طراح بدنه:
  • Bill Mitchell

    • انواع سبک بدنه:
  • سدان، هاردتاپ، کانورتیبل

    • قیمت:
  • 2600 تا 3000 دلار

    • نوع صندلی جلو:
  • یک تکه

    • گزینه های استاندارد:
  • شامل دسته ی صندلی جلو وعقب، ساعت برقی، آفتاب گیر کشویی و دریچه مثلثی در پنجره های جلو

    • نام موتور:
  • L6, V8, Turbo Thrust

    • حجم موتور L6:
  • 235 اینچ مکعب

    • قدرت موتور L6:
  • 123 اسب بخار

    • حجم موتور V8:
  • 283 اینچ مکعب

    • قدرت موتور V8:
  • 170 تا 230 اسب بخار

    • نوع گیربکس موتور V8:
  • 4 سرعته دستی

    • قدرت موتور Turbo Thrust:
  • 350 اسب بخار

    • گیربکس موتور Turbo Thrust:
  • 2 سرعته اتوماتیک

    • وزن:
  • 1750 کیلوگرم

    • فاصله ی بین دو محور:
  • 119 اینچ

    • عرض:
  • 79.80 اینچ

    • طول:
  • 210.80 اینچ

    • تعداد کل تولید:
  • 490000

  • دیدگاه کاربران
      • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    آهنگ جدید