جدید ترین اخبار روز ایران و دنیا

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو آر جی تی

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو آر جی تی به همراه مشخصات فنی و ظاهری

Tarikhcheye Tarahi Va Sakhte Lamborghini Murcielago R-GT Be Hamrahe Moshakhasate Fani Va Zaheri

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو آر جی تی

طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو آر جی تیLamborghini Murcielago R-GT

کمپانی ایتالیایی Lamborghini، تصمیم گرفت که در مسابقات هم با برند مشهور خود یعنی Murcielago شرکت کند، در سال ۲۰۰۳ لامبورگینی یک نسخه مسابقه ای از برند مورسیه لاگو به نام Lamborghini Murcielago R-GT، در نمایشگاه اتومبیلرانی فرانکفورت lAA ارائه داد، این خودرو برگرفته از خودرو های سوپر اسپرت ساخته و طراحی شده است. لامبورگینی مورسیه لاگو آر جی تی، به طور مشترک از شرکت مشهور مهندسی Reiter که در کشور آلمان واقع است و شرکت مشهور Audi Sport ساخته شده است. این خودرو با هدف این که در مسابقات بزرگ اتومبیلرانی حرفه ای جهان شرکت و پیروز شود ساخته شد، تا مشتریان خود را همانند برند های دیگر مورسیه لاگو، از خود راضی نگهدارد. از این خودرو فقط به تعداد محدود ۹ دستگاه ساخته شده است تا  بتواند قوانین بین المللی ACO، FIA، JAF را رعایت کند. در این خودرو از تجهیزات موتوری جدیدی با محدودیت های جدید استفاده شده است، تا در مسابقات بتواند به راحتی رقابت کند و استحکام لازم را داشته باشد. وزن این خودرو در کلاس خود ۱۱۰۰ کیلوگرم می باشد. در نتیجه ی درخواست های زیاد از سمت مشتریان برای یک خودروی مسابقه ای از این برند، لامبورگینی این خودرو را با قیمتی رقابتی تولید کرد. R-GT توسط برنامه اسپرت مستری لامبورگینی Customer Sports پشتیبانی می شود، که نه تنها فروش اتومبیل های مسابقه ای را برنامه ریزی می کند بلکه برای خرید هم مشاوره و راهنمایی می کند. این خودرو برای مشتریان تا سال ۲۰۰۴ با قیمت فروش زیر ۵۰۰۰۰۰ یورو در دسترس بود.

طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو آر جی تیLamborghini Murcielago R-GT

طراحی و ساخت موتور و گیربکس و دیفرانسیل لامبورگینی مورسیه لاگو آر جی تی

موتور قدرتمند ۱۲ سیلندر خورجینی این مورسیه لاگو آر جی تی، و به مدد تغییراتی که در موتور مسابقه ای این خودرو انجام شده است، مانند: محدودیت هوایی که برای این خودرو در نظر گرفته شده است، توانسته ۵۹۰ اسب بخار ( ۴۳۴ کیلووات ) را در ۶۳۰۰ دور در دقیقه تولید کند، و به گشتاور عظیم ۷۱۰ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه برسد. مورسیه لاگو R-GT دارای قدرت مسابقه ای شگفت آوری است، با این قدرت و گشتاور، آزمایشات و رقابت های خودرو نشان داده است که، ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت ( ۰ تا ۹۷ کیلومتر در ساعت ) را در ۳٫۱ ثانیه می تواند پر کند، و ۶۰-۱۲۴ مایل در ساعت (۲۰۰ کیلومتر در ساعت ) را فقط در ۵٫۰ ثانیه پر می کند، و جالب تر از آن ۱۲۴-۱۵۵ مایل در ساعت ( ۲۰۰-۲۵۰ کیلومتر در ساعت ) را در ۵٫۵ ثانیه، و به تاپ اسپید ۲۰۵ مایل در ساعت رسیده است، این ها همگی از موفقیت ها و توانایی های این خودروی مسابقه ای گشفت انگیز می باشد.

گیربکس ( سیستم انتقال ) این خودروی مسابقه ای از برند مورسیه لاگو، ۶ سرعته ی متوالی از نوع Holinger می باشد، این نوع گیربکس ها مختص خودرو های مسابقه ای هستند، و متوالی بودن ها به این معنی است که نمی توان دنده را از ۱ به طور پرشی به ۳ انتقال داد، شکل این گونه دنده ها هم فرق دارد، دست دنده ای دراز که با کشیدن به سمت عقب دنده را افزایش و با کشیدن به سمت جلو دنده را کاهش می دهد.

دیفرانسیل Murcielago R-GT برخلاف برند های قبلی از نوع ۴WD نیست، این خودرو با دیفرانسیل عقب ساخته شده است یعنی این که نیروی موتور به وسیله ی سیستم انتقال به دیفرانسیل ( محور ) عقب انتقال می یابد.

طراحی و ساخت موتور و گیربکس و دیفرانسیل لامبورگینی مورسیه لاگو آر جی تی

موفقیت ها و شرکت در مسابقات بزرگ جهانی لامبورگینی مورسیه لاگو آر جی تی

Lamborghini Murcielago R-GT واجد شرایط ورود به مسابقات کشوری و بین المللی مانند مسابقات قهمانی اروپا FIA GT و سری آمریکایی Le Manz است. این خودرو برای این که در سری کلاس خودرو های GT است ، پس در مسابقات کلاس خودرو های GT شر کت می کند.

 پس از راه اندازی رسمی در نمایشگاه فرانکفورت ، شرکت مهدسی ریتر یک برنامه آزمایشی و توسعه را انجام داد و بعد آن وارد مسابقات FIA GT درEstroil، در ۵ ماه اکتبر و در Monza در ۱۹ ماه اکتبر شد، این آزمایشات و رقابت ها توسط رانندگان حرفه ای Peter Kox و Oliver Gavin انجام شد.

این خودرو مسابقه ای شگفت انگیز کمپانی لامبورگینی، موفقیت ها  و کسب مقام هایی هم در کارنامه خود دارد، در ماه آوریل سال ۲۰۰۹ با حضور خودرو های مثل Corvette C6.R وSAleen S7R ، مورسیه لاگو آر جی تی از تیم مسابقه ای Russian IPB Spartak درمسابقات ۱۰۰۰ کیلومتری کاتالونیا، توانست یک مسابقه ی LMS را در کلاس GT1 ببرد و پیروز شود. رانندگان خودرو، رومان روسینو، داچ، پیتر کوکس بودند، لامبورگینی رده بندی و دریافت کرد، اما به دلیل برخی بی نظمی های فنی در رقابت به کمی مشکل برخورد، آر جی تی ۲ دور قبل از خودروی کوروت خط پایان را رد کرد، تا دومین برد بین المللی خود را بدست آورد. در سال ۲۰۰۸ مورسیه لاگو آر جی تی وارد مسابقات ۲۴ ساعته لمانز شد اما رده بندی نشد.

موفقیت ها و شرکت در مسابقات بزرگ جهانی لامبورگینی مورسیه لاگو آر جی تی

طراحی و ساخت فضای بیرونی لامبورگینی مورسیه لاگو آر جی تی

از لحاظ ظاهری این خودرو تغییرات قابل توجهی داشته است، در نگاه اول متوجه می شوید که ارتفاع خودرو به طور قابل ملاحظه ای پایین است، آینه های جانبی مانند نسخه های قبلی مورسیه لاگو نیست، وجود اسپویلر بزرگ و متحرک عقب و اسپویلری که در زیر سپر جلو وجود دارد، در بسیاری از نسخه های قبلی وجود نداشت. سپر جلو و سپر عقب برای سوار کردن تجهیزات جدید همگی با طراحی جدیدی هستند. حتی شکل و طرز کار کردن برف پاک کن خودرو نیز متمایز است. دیفیوزر عقب و چراغ های عقب همگی با طرح جدید مسابقه ای هستند. همه ی این تغییرات برای ساختن یک خودروی اسپرت مسابقه ای است. توپی و رنگ چراغ ها مطابق با کلاس مسابقه فرق دارد. آن چه که می توان گفت تغییر نکرده است درب های خودرو است که قیچی ( خفاشی ) مدل می باشد. دو چراغ گرد و زرد رنگ هم در سپر جلویی تعبیه شده اند، این نوع چراغ ها و حتی رنگ هایشان در چارت شرایط مسابقه است. بدنه خودرو از فیبر کربن با استحکام بالا ساخته شده است هم سبک باشد و هم مقاوم. رینگ های خودرو تعداد پر های زیادی دارد. پنجره های جانبی به طور کامل باز نمی شوند، و تنها یک دریچه ی کوچک مربع در روی شیشه تعبیه کرده اند که به طور کشویی با دست باز می شود. شکل ورودی هوا که در جلوی چرخ های عقب در روی رکاب وجود دارد، تغییر کرده است. برای آسان بودن تعویض تایر های خودرو در زمان کمی در هنگام مسابقه، که خیلی مهم می باشد، این نوع خودرو و یا خودرو های مسابقه ای، دارای رینگ های تک مهره هستند، یعنی یک پیچ مادر دارند برای باز و بستن تایر.

طراحی و ساخت فضای بیرونی لامبورگینی مورسیه لاگو آر جی تی

طراحی و ساخت فضای داخلی لامبورگینی مورسیه لاگو آر جی تی

دیزاین داخلی خودرو همان راحتی و امکانات رفاهی خودرو های قبلی مورسیه لاگو را ندارد، داخلی سخت و خشن کابینی که بیشتر شبیه جنگنده ها می باشد، داخل خودرو از چارچوب میله هلی فولادی محاصره شده، لوله های که جان راننده را در سرعت های بالا هنگام برخورد حفظ می کند. داشبورد تقریبا شکل اولی خود را حفظ کرده با این تفاوت که دکمه های رفاهی قبلی از جمله سیستم صوتی و کولر دیگر وجود ندارد. کنسول وسطی دیگر وجود ندارد. شکل دنده و فرمان به طور کلی عوض شده است، فرمان تقریبا به شکل مربع با گوشه هایی نرم است، تمام دکمه هایی که در جلوی دنده در داشبورد تعبیه شده، همگی برای تنظیمات موتور و فنی هستند. صفحه کیلومتر خودرو هم تغییر کرده، اگر توجه کنید خودرو سه پدال دارد یعنی اتومات نیست، دکمه ها با رنگ های متفاوت در روی فرمان قرار دارد. صندلی ها طوری هستند که قسمت گردن و سر راننده را کاملا در بر می گیرد، کمربند ایمنی خودرو چهار نقطه ای است. تنها سیستم صوتی که در خودرو وجود دارد، سیستمی است که تماس بین تیم و راننده است، صفحه نمایشی که در داشبورد ها وجود دارد، نشان گر مسیر و نقص های خودرو است. صندلی های پشتی دیگر وجود ندارد.

طراحی و ساخت فضای داخلی لامبورگینی مورسیه لاگو آر جی تی

آقای Dr.Werner Mischke رئیس Automobili Lamborghini ، درباره راه اندازی مورسیلاگو گفته است: در حال حاضر تقاضای قابل توجهی برای Murcielago R-GT از تیم های موتور اسپرت و رانندگان به طور یکسان وجود دارد، پیش بینی می کنیم این ماشین مسابقه جدید تبدیل به یکی از جاذبه های ویژه در کلاس GT شود.

  • مشخصات فنی لامبورگینی مورسیه لاگو آر جی تی:

    • شرکت تولید کننده:
  • لامبورگینی

    • سال تولید:
  • 2004

    • تعداد تولید:
  • 9 دستگاه

    • طراح خودرو:
  • Luc Donckerwolke

    • مونتاژ:
  • ایتالیا، سانتاآگاتای بولونس

    • ارائه در:
  • نمایشگاه اتومبیلرانی فرانکفورت lAA

    • کلاس خودرو:
  • اسپرت GT

    • شکل بدنه:
  • 2 درب کوپه

    • شکل درب ها:
  • قیچی ( خفاشی )

    • شکل موتور:
  • خورجینی

    • تعداد سیلندر:
  • 12

    • حجم موتور:
  • 6.0 لیتری، 6000 سی سی

    • قدرت موتور:
  • 590 اسب بخار ( 434 کیلو وات ) در 6300 دور در دقیقه

    • گشتاور:
  • 710 نیوتن متر در 5000 دور در دقیقه

    • طرح بندی موتور و دیفرانسیل:
  • موتور عقب، دیفرانسیل عقب

    • گیربکس:
  • 6 سرعته دستی متوالی Holinger

    • وزن خودرو:
  • 1100 کیلوگرم

    • هدف از تولید:
  • شرکت در مسابقات اتومبیلرانی جهانی

    • جنس بدنه:
  • فیبر کربن فشرده

    • فاصله بین دو محور:
  • 104.9 اینچ

  • دیدگاه کاربران
      • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.