جدید ترین اخبار روز ایران و دنیا

تاریخچه طراحی و ساخت شورلت Impala Bel Air

تاریخچه طراحی و ساخت شورلت Impala Bel Air به همراه مشخصات فنی و ظاهری

Tarikhcheye Tarahi Va Sakhte Chevrolet Impala Bel Air Be Hamrahe Moshakhasate Fani Va Zaheri

تاریخچه طراحی و ساخت شورلت Impala Bel Air

طراحی و ساخت شورلتImpala Bel Air Chevrolet Impala Bel Air

در سال ۱۹۵۸ ، جنرال موتورز پنجاهمین سال تولید خود را پشت سرمیگذاشت بنابراین مدلهای گوناگونی را برای پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت تولید و معرفی میکرد که عبارتند از کادیلاک Cadillac، بیوک Buick، اولدسمبل Oldsmobile، پونتیاک Pontiac و شورولت Chevrolet. مدلهای سال ۱۹۵۸ از هر برند از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم بودند که شورلت ایمپالا هم جز این دسته از ماشین ها محسوب میشد. خودرویی که در نهایت در سال ۱۹۵۸ به عنوان اولین نسل ایمپالا ساخته شد، تفاوت‌هایی عمده با مدل کانسپت که خودروی نمایش داده شده در جی‌ام‌ موتورما ۱۹۵۶ بود، داشت. ماحصل کار تیم طراحی آقای هارلی ارل خودرویی با المان‌های کرومی بزرگ که بر روی گلگیرها کشیده شده بودند، بود. شورلت ایمپالا مدل ۱۹۵۸ را بل‌ ایر ایمپالا (Bel Air Impala) نیز می ‌‌نامند. این خودرو در تیپ‌های مختلف از نظر تجهیزات و قوای فنی تولید شد اما همه تولیدات به ‌صورت ۲ درب و نوع کانورتیبل و هاردتاپ بودند. از جمله دلایل با ارزش بودن نسل اول این خودرو، ۲ درب بودن و البته تولید تنها در یک سال است به شکلی که امروزه برای خرید یک نمونه با ارزش از این خودرو گاهی باید تا ۱۴۰ هزار دلار هزینه کرد.

تاریخچه طراحی و ساخت شورلت Impala Bel Air

تاریخچه طراحی و ساخت بدنه و موتور شورلت Impala Bel Air

شورولت برای اولین بار در این مدل از چراغ‌های جلوی دوتایی و چراغ‌های عقب سه‌ تایی استفاده میکرد یعنی ایمپالاها در هر طرف دارای سه چراغ روشنایی بودند در حالیکه اکثر خودروها فقط دو چراغ داشتند و همین ویژگی باعث شد تا طرفداران خاص خودش را داشته باشد. ستون شیشه های جلو وعقب بسیار متفاوت از دیگر خودروهای ارزان قیمت بود که این مورد ایمپالا بل ایر را منحصر به فرد میکرد. فاصله ی بین دو محور مدلهای ایمپالا طولانی تر از مدلهای دیگر بود اگرچه طول کلی همگی یکسان بود. مدل های شورولت ۱۹۵۸ طولانی تر عریض تر ولی با ارتفاع کمتر بودند. یکی از پیشرفت‌های مهم در شاسی این مدل این بود که فنر مارپیچی جایگزین فنر تخت شده بود و سیستم تهویه خودرو اختیاری بود. این مدلها فرمان برقی داشتند که این فرمان فقط یک میله افقی در وسط برای گرفتن فرمان داشت و شبیه فرمان ماشین های مسابقه ای بود، همچنین پنل درب ها رنگی و از جنس آلومینیوم بود. این خودرو مجهز به رادیو، بخاری، دستگیره درب، دستگیره تنظیم آینه بغل بود. 

 موتور V8 آن ۲۸۳ مکعب ( ۴۶۴۰ سی سی) بود که ۱۸۵ تا ۲۹۰ اسب بخار نیرو را توسط گیربکس اتوماتیک TH350 جابه جا میکرد. بلوک W ، Turbo-Thrust V8 اختیاری بود که میتوانست ۲۵۰ تا ۳۸۰ اسب بخار نیرو تولید کند. تزریق سوخت آن Ramjet بود که به عنوان گزینه ای برای Turbo-Fire 283 V8 موجود بود و برای اولین بار در همان سال (۱۹۵۸) نصب شده بود. به علاوه مجهز به ترمزهای دیسک جلوی برقی بود.

   تاریخچه طراحی و ساخت بدنه و موتور شورلت Impala Bel Air

در مجموع ۵۵۹۸۹ کانورتیبل ایمپالا و ۱۲۵۴۸۰ کوپه ساخته شد که ۱۵ درصد از تولیدات شرکت شورلت شد. شورلت بل ایر ایمپالا در سال ۱۹۵۸ باعث شد تا بازهم کمپانی شورلت رتبه اول فروش را در بازار ایالت متحده کسب کند.

  • مشخصات فنی شورلت Impala Bel Air:

    • شرکت تولید کننده:
  • شورولت

    • سال تولید:
  • 1958

    • طراح:
  • هارلی ارل

    • انواع تیپ بدنه:
  • هاردتاپ، کانورتیبل

    • طول تولید:
  • یک سال

    • ویژگی خاص:
  • چراغ جلو دوتایی و چراغ عقب سه تایی

    • نوع فنر:
  • مارپیچی

    • نوع فرمان:
  • برقی

    • مجهز به:
  • رادیو، بخاری، دستگیره درب، دستگیره تنظیم آینه بغل

    • نام موتور:
  • V8

    • حجم موتور:
  • 283 مکعب

    • قدرت موتور:
  • 250 تا 380 اسب بخار

    • نوع گیربکس :
  • اتوماتیک TH350

    • نوع تزریق سوخت :
  • Ramjet

    • تعداد کل تولید کانورتیبل:
  • 55989

    • تعداد کل تولید هاردتاپ:
  • 125480

  • دیدگاه کاربران
      • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.