جدید ترین اخبار روز ایران و دنیا

تاریخچه طراحی و ساخت شورلت Impala

تاریخچه طراحی و ساخت شورلت Impala به همراه مشخصات فنی و ظاهری

Tarikhcheye Tarahi Va Sakhte Chevrolet Impala Be Hamrahe Moshakhasate Fani Va Zaheri

تاریخچه طراحی و ساخت شورلت Impala

طراحی و ساخت شورلتChevrolet Impala Impala

شورولت ایمپالا یک اتومبیل در رده اتومبیل های  سایز بزرگ است که توسط شورولت در سالهای ۱۹۵۸ تا ۱۹۸۵ ، ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ و از سال ۲۰۰۰ به بعد ساخته شده است. تولید ایمپالا تا اواسط دههٔ ۸۰ میلادی در جایگاه یکی از معروفترین مدلهای فول سایز شورلت ادامه یافت. ایمپالا پرچمدار محبوبترین خودرو شورولت بوده و همچنان در بازار آمریکا و حتی در ایران بسیار محبوب است، به طوری که شورلت ایمپالا را در کنار خودروهای وطنی در خیابان ها میبینیم. به طور کلی این سری خودرو شورولت جزء پرفروش ترین خودروهای ساخته شده آمریکایی در ایالات متحده است. این خودرو یکی از گرانترین مدل های شورلت تا سال ۱۹۶۵ محسوب می‌شد که بهترین فروش را به خود اختصاص داده بود. ایمپالا در صدر شورلت بل ایر و شورلت بسکین قرار داشت.  Impala یعنی غزال و نام این خودرو از ایمپالا (غزالی که)  در آفریقای جنوبی زندگی می‌ کند برگرفته شده ‌است. برای مردم آمریکا غزال یا همان ایمپالا به جز یک چهارپای زیبا و چابک مفهومی آهنین هم دارد چرا که این خودرو از مجموعه ‏ای منظم از فلزات در ابعاد بزرگ که مونتاژ شده ‏اند ساخته شده است. در دهه ی ۵۰ پلیموث فورای، فورد گالکسی و دوج دارت از جمله پرفروش ‌ترین خودروها در ایالت متحده بودند، بنابراین ایمپالا برای رقابت با آنان ساخته شد. البته شورولت قبل از ایمپالا مدل   BelAir  را در سبد محصولاتش داشت که توانسته بود از اوایل دهه ۵۰ میلادی خودش را در بازار اثبات کند. تولید ایمپالا از سال ۱۹۸۵ تا سال ۱۹۹۴ و دوباره از سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۰۰ متوقف شده و سپس از سر گرفته شد با این وجود باز هم جزء پرفروش ترین خودروها بود و نام آن هرگز فراموش نشد.

تاریخچه طراحی و ساخت شورلت Impala

تاریخچه طراحی و ساخت بدنه و موتور شورلت Impala

Joseph R. Schemansky اولین طراح ایمپالا بود، نوع زوایای ستونه‌های سقف، شکل شیشه‌ها، برآمدگی روی گلگیر عقب، دیزاین جلوپنجره با چراغ‌ها و پلک‌های روبه ‌جلو در نمای روبه ‌رو همگی جزئیاتی از طراحی این خودرو توسط Joseph R. Schemansky  هستند. جالب است بدانید برند لوکس جنرال‌ موتورز یعنی کادیلاک نیز از ترکیب ۴ چراغ گرد استفاده میکرد و کادیلاک مدل Biarritz از همین نمونه‌هاست. ایمپالا سالهای متمادی با چراغهای عقب متقارن و سه‌ گانه شناخته میشد. اد کول مهندس ارشد شورلت، در اواخر دههٔ ۵۰ میلادی ایمپالا را «خودرویی با پرستیژ برای یک شهروند متوسط آمریکایی» دانسته بود. بین سالهای ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ ایمپالا با موتور خورجینی ۸ سیلندر ۵٫۷ لیتری کاپریس، معرفی شد. در سال ۲۰۰۰ ایمپالا به عنوان خودروی فول سایز با چرخهای محرک جلو معرفی شد.مدلهای اخیر ایمپالا برای ۲۰۱۴ با یک طراحی جدید و برجسته، تکنولوژی‌های مدرن و پیشرانه‌ها با انژکتور مستقیم که شامل یک موتور چهار سیلندر هیبریدی ‌شده نیز، باعث شده محبوبیت این خودرو دوچندان شود.

تاریخچه طراحی و ساخت بدنه و موتور شورلت Impala

ایمپالا تا رسیدن به این نقطه مسیر زیادی را پیموده است؛ موضوعی که در ادامه آن را نسل به نسل بررسی خواهیم کرد.

نسل اول از سال ۱۹۵۸-۱۹۵۹ تولید شد.

نسل دوم از سال ۱۹۵۹-۱۹۶۰ تولید شد.

نسل سوم از سال ۱۹۶۱-۱۹۶۴ تولید شد.

نسل چهارم از سال ۱۹۶۵-۱۹۷۰ تولید شد.

نسل پنجم از سال ۱۹۷۱-۱۹۷۶ تولید شد.

نسل ششم از سال ۱۹۷۷-۱۹۸۵ تولید شد.

نسل هفتم از سال ۱۹۹۴-۱۹۹۶ تولید شد.

نسل هشتم از سال ۲۰۰۰-۲۰۰۵ تولید شد.

نسل نهم از سال ۲۰۰۶-۲۰۱۶ تولید شد.

نسل دهم از سال ۲۰۱۴ تولیده شده و تولیدش همچنان ادامه دارد.

که در ادامه تصاویر و اسم آنها به ترتیب آورده شده است که میتوانید با کلیک بر روی هر کدام از آن ها اطلاعات کاملی در مورد آن ماشین را مشاهده کنید.

دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.