جدید ترین اخبار روز ایران و دنیا

تاریخچه طراحی و ساخت شورلت Biscayne

تاریخچه طراحی و ساخت شورلت Biscayne به همراه مشخصات فنی و ظاهری

Tarikhcheye Tarahi Va Sakhte Chevrolet Biscayne Be Hamrahe Moshakhasate Fani Va Zaheri

تاریخچه طراحی و ساخت شورلت Biscayne

طراحی و ساخت شورلتChevrolet Biscayne Biscayne

شورولت بسکین (Chevrolet Biscayne)  خودرویی است که در سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۷۲ تولید شده‌است. این خودرو در کلاس خودرو سایز بزرگ قرار گرفته ( خودرو سایز بزرگ اصطلاحی است تجاری مربوط به آمریکای شمالی و اشاره به خودروهایی دارد که از خودرو سایز متوسط بزرگتر باشند. این خودروها دارای طولی حداقل ۵ متر هستند). طراحی آن خودروهای موتور جلو – محور عقب بوده است (خودرو موتور جلو – محور عقب (FMR) به آن دسته از خودروهایی اطلاق می‌شود که موتور خودرو در قسمت میانی و رو به جلو شاسی و چرخ محرک آن در قسمت عقب خودرو قرار داشته باشند). بسکین ارزان ترین مدل در رده اتومبیل های فول سایز شورلت بود. (به جز شورلت Delray فقط در سال ۱۹۵۸). شورلت در آن زمان برای نامگذاری اتومبیل هایش از نام شهرهای مشهور ساحلی و یا خلیج ها استفاده میکرد نام شورلت های  Bel Air و شورلت Malibu و شورلت Biscayne از همین نام های شهرهای ساحلی انتخاب شده است. Biscayne نام شهری در نزدیکی میامی  فلوریدا است.

Biscaynes در درجه اول برای بازار ناوگان تولید می شد و بعدها در دسترس عموم نیز قرار گرفت. این خودرو  برای کسانی که می خواستند حمل و نقل کم هزینه و راحتی را تجربه کنند عالی به نظر میرسید. Biscayne معمولا به صورت Sedan دو یا چهار درب ساخته می شد، ولی در سالهای ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۸ سبک Station Wagon آن نیز تولید شد. تولید سدان دو درب پس از سال ۱۹۶۹ متوقف شد و به تبع آن ، از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۲ تنها مدل بسکین موجود یک سدان چهار درب بود. سبک Station Wagon ارزانترین خودروی کلاس سایز بزرگ شورلت نامگذاری شده بود ولی در سال ۱۹۵۸ مدل دیگری از خانواده ی بسکین به نام Delray تولید که ارزانترین مدل به شمار رفت ولی تنها در همان سال تولید شد و تولید آن دیگر قطع شد. در سال ۱۹۶۰ ، نسخه کم نظیر بسکین با نام Fleetmaster با قیمت پایین تر تولید شد. Fleetmaster بیشتر برای  بازار ناوگان تولید شد و چندان در دسترس عموم نبود. پس از سال ۱۹۶۸ تولید Station Wagon متوقف شد و به جای آن Brookwood تولید شد. تعداد تولید اولیه اتومبیل های ساخته شده از این مدل بسیار کم بود و نمونه هایی از این خودروهای با کارایی بالا امروزه مورد توجه کلکسیونرها قرار گرفته است. بسکین با تجهیزات و کارایی بالایی که داشت؛ توسط علاقه مندان به نام Bisquick (یعنی خودرو با شتاب بالا) لقب گرفت.

تاریخچه طراحی و ساخت شورلت Biscayne

تاریخچه طراحی و ساخت موتور شورلت Biscayne

بسیاری از گزینه های راحتی موجود در مدل های گران قیمت لوکس مانند پنجره های برقی، در بسکین موجود نبود اما مشتریان با خرید Biscayne از یک خودرو ارزان قیمت با قدرت موتور بالا و گیربکس عملکرد محور، از جمله گیربکس دستی چهار سرعته بهره میبردند.  تولید Biscayne در سال ۱۹۶۵ گسترده تر بود و موتورهای گسترده تری نیز ارائه می داد. در سال ۱۹۶۶ موتور جدیدی به نام Big-Block شش سیلندر و ۴۲۷ اینچی که ۳۱۷ اسب بخار نیرو تولید میکرد روی اتومبیل ها نصب شد. این موتور در سال ۱۹۶۷ برای شورلت های بزرگ در دسترس نبود، اما در سال ۱۹۶۸ به مدت دو سال دوباره تولید و بر روی خودروها نصب شد. در اوایل دهه ۱۹۷۰ موتور V8 جایگزین موتور قبلی شده و به موتور قدرتمندتر و محبوبتر تبدیل شد. موتور V8، ۲۸۳ اینچ مکعب بود و نزدیک به ۲۰۰ اسب بخار قدرت تحویل میداد. موتورهای V8 دیگر نیز با ۳۴۰ ، ۴۰۰ و ۴۲۵ اسب بخار در دسترس بودند و روی اتومبیل ها نصب میشدند. موتور V8 ، و اجزای سیستم تعلیق سنگین ، بسکین را به یک ماشین سنگین درجه یک تبدیل می کرد.در کل، شورلت حدود ۱۸۵٫۵۰۰ دلار از نمونه های بیسکین خود فروخت که حدود ۳۷۰۰۰ دلار آن از اتومبیل هایی بود که مجهز به موتورهای V8 بودند و ۱۴۹٫۵۰۰ دلار آن موتورهای شش سیلندر بودند.مجموعه ای از ترمزهای درام ۱۱ اینچی وظیفه ایست این خودروها را بر عهده داشتند که پوشش فلزی آنها از نوع J56 بود و یک سال پس از تولید آن ترمزهای دیسکی نیز روی آنها نصب شد.

 تاریخچه طراحی و ساخت موتور شورلت Biscayne

تاریخچه طراحی و ساخت بدنه شورلت Biscayne

مانند Bel Airs ، بسکین با استفاده از دو چراغ منحصر به فرد در هر طرف، گلگیرها ی V شکل در جلو و عقب همچنین نشان های شورلت که روی گلگیرهای عقب قرار داشت به راحتی قابل شناسایی بود.  Biscayne تا حد زیادی عاری از تزئینات کرومی بیرونی بود و به جای آن قالپاق داشت. تزیینات داخلی چشمگیری نداشت پارچه های نشیمنش از پارچه های درجه دو و یا سه بود و تشک کف آن پلاستیکی بود اگرچه در مدلهای ۱۹۶۴ کمی به روز تر شد و از پارچه و تشک استانداردتری استفاده شد. گزینه های جدیدی که به آن اضافه شده بود شامل فندک، دسته ی صندلی ، آفتاب گیر در اطراف، داشبورد جدید، رادیو، دماسنج و بخاری، Econominder و برف پاک کن های شیشه جلو بود. ترمز فرمان یکی از گزینه های استانداردی بود که در سال  ۱۹۷۰ به مدلهای بسکین اضافه میشد.

 تاریخچه طراحی و ساخت بدنه شورلت Biscayne

در مجموع ۷۶۸۰۰ اتومبیل از این مدل ساخته شد. قیمت گذاری شورلت Biscayne از ۲۳۰۰ دلار – ۲۷۰۰ دلار بود. گزینه های اضافی موتور و سایر تجهیزات اختیاری این ارقام را حتی بیشتر میکرد. شورلتهای بسکین روی شاسی ۱۱۹ اینچی سوار شده بودند. طول آن ۲۱۳٫۲ اینچ ، عرض ۷۹٫۶ اینچ و ارتفاع آن ۵۴٫۴ اینچ بود.

  • مشخصات فنی شورلت Biscayne :

    • شرکت تولید کننده:
  • شورلت

    • سال تولید:
  • ۱۹۵۸ تا ۱۹۷۲

    • کلاس خودرو:
  • سایز بزرگ

    • انواع سبک بدنه:
  • Sedan, Station Wagon

    • عنوان:
  • Bisquick

    • نام موتور:
  • V8 و , Big-Block

    • تعداد سیلندر Big-Block :
  • 6

    • حجم موتور Big-Block :
  • 427 اینچ

    • قدرت موتور Big-Block :
  • 317 اسب بخار

    • حجم موتور V8 :
  • 283 اینچ مکعب

    • قدرت موتور V8 :
  • 200 اسب بخار

    • مبلغ کل فروش:
  • 185500 دلار

    • نوع ترمز:
  • درام 11 اینچ

    • گزینه های استاندارد:
  • فندک، دسته ی صندلی ، آفتاب گیر در اطراف، داشبورد جدید، رادیو، دماسنج و بخاری، Econominder و برف پاک کن های شیشه جلو

    • تعداد کل تولید:
  • 76800 اتومبیل

    • رنج قیمت:
  • 2300 دلار - 2700 دلار

    • فاصله ی بین دو محور:
  • 119 اینچ

    • طول:
  • 213.2 اینچ

    • عرض:
  • 79.6 اینچ

    • ارتفاع:
  • 54.4 اینچ

  • دیدگاه کاربران
      • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.