جدید ترین اخبار روز ایران و دنیا

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۵۰ رودستر

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۵۰ رودستر به همراه مشخصات فنی و ظاهری

Tarikhcheye Tarahi Va Sakhte Lamborghini Murcielago LP650-4 Roadster Be Hamrahe Moshakhasate Fani Va Zaheri

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 650 رودستر

طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۵۰ رودستر Lamborghini Murcielago LP650 Roadster

کمپانی ایتالیایی لامبورگینی، پس تولید نسخه های مختلف از برند مورسیه لاگو، و نسخه لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۴۰ رودستر، این بار نسخه ی پیشرفته و بهتر Lamborghini Murcielago LP640 Roadster را که Lamborghini Murcielago LP650-4 Roadster نام دارد، تولید کرده. نسخه های Roadster همگی بدون سقف هستند. و یکی از نسخه های استثنایی و زیبای کمپانی به حساب می آیند که ظاهر آن با نسخه های کوپه، به اندازه زمین تا آسمان متفاوت و پیچیده تر است. کلمه ی اختصاری LP 650 به معنای قدرت موتور می باشد که کمپانی این طرح را در خودرو های خود پیاده کرده است. همان طور که می دانید، نام گذاری بیشتر خودرو های لامبورگینی از روی گاو های مشهور جنگی هستند، مورسیه لاگو هم از این سنت قدیمی پیروی کرده است، در سال ۱۸۷۹ در ۵ اکتبر پس از درگیری شدید در کوردوبا، گاوی به نام مورسیه لاگو از مزرعه ی خوکین دال وال دی ناواراس، در نبرد با ماتادور مشهور رافائل مولینا لاگارتجیو، جان سالم به در برد، این یک اتفاق نادر و شگفت انگیز در عرصه ی گاو بازی می باشد، که شجاعت و قدرت و استثنایی بودن این گاو را نشان می دهد، به همین خاطر کمپانی لامیورگینی از این نام برای خودرو های خود یعنی Murcielago استفاده کرد. این خودرو در سال ۲۰۰۹ در Detroit به نمایش در آمد. این خودرو با تعداد محدود ۵۰ دستگاه تولید شده است، با نمای بیرونی Grigio Telesto که ترکیب بدنه خاکستری را با یک رنگ پرتقالی روشن خاص که در اسپویلر جلو و رکاب خودرو کشیده است. حتی کالیپر های ترمز نیز به زنگ نارنجی هستند، و یک کاور موتور شفاف جدید V12 طراحی کرده اند.

طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 650 رودستر Lamborghini Murcielago LP650 Roadster

طراحی و ساخت موتور و گیربکس و دیفرانسیل لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۵۰ رودستر

لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۵۰ رودستر، از یک موتور ۱۲ سیلندر، ۶٫۵ لیتری خورجینی، بهره می برد، که می تواند ۶۵۰ اسب بخار ( ۴۷۸ کیلو وات ) قدرت را تولید کند و به گشتاور ۶۶۰ نیوتن متر برسد. موتور این ماشین، مجهز به سیستم تزریق سوخت متوالی چند نقطه ای است.

این خودرو مجهز به دیفرانسیل چهار چخ دائمی ۴WD مجهز است، این نوع دیفرانسیل ها مانند دیفرانسیل های خودرو های شاسی بلند یا آف رود، یا همان دیفرانسیل های ۴WD  شاسی بلند ها نمی باشد، این نوع دیفرانسیل ها برای سرعت و شتاب بالا همراه با کشش و چسبندگی زیاد در خودرو های سوپر اسپرت به کار رفته است، و کارایی دیفرانسیل های ۴WD آف رود ها را ندارد، شاید شما فکر کنید که این خودرو هم جفت دیفرانسیل است و اگر ارتفاع بالایی داشت، می توانستیم با آن آف رودی داشته باشیم، ولی اصلا این چنین نیست، دیفرانسیل جلوی خودرو به طرزی ظریف و کوچک ساخته شده است، و همیشه و هم زمان در حال کار هستند.

گیربکس ( سیستم انتقال قدرت ) لامبورگینی مورسیه لاگو lp650 roadster،  شش سرعته ی اتوماتیک می باشد، اگر توجه داشته باشین به دیزاین داخلی خودرو، می بینید که این خودرو مانند خودرو های دیگر در جلوی مرکز داشبورد دنده ای ندارد، دنده ی این Murcielago lp650 roadster در پشت فرمان قرار دارد، این نوع دنده ها paddle shifter نام دارند، در خودرو های مسابقه ای استفاده می شود، این نوع تعویض دنده به خودرو کمک می کند شتاب بیشتری در بازه ی زمانی کمتری بگیرد، و خودرو تعویض دنده ای راحتی داشته باشد. نیروی ۶۵۰ اسب بخاری این رودستر زیبا، به طور ۷۰ به ۳۰ در صد در محور های عقب و جلو توزیع می شود، یعنی ۷۰ در صد نیرو در دیفرانسیل عقب و ۳۰ درصد آن در دیفرانسیل جلو انتقال می یابد، خودرو این قابلیت را دارد که در شرایط سخت و استثنایی تمام ۱۰۰ درصد نیرو را به یک محور یا دیفرانسیل انتقال بدهد. به مدد همین فن آوری های پیشرفته مورسیه لاگوی ال پی ۶۵۰ رودستر توانسته تاپ اسپید ( نهایت سرعت ) ۲۰۵ مایل در ساعت ( ۳۲۹ کیلومتر در ساعت ) را تجربه کند، و ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت ( ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ) را در ۳٫۳ ثانیه طی کند. این رودستر به سیستم Viscous traction system یعنی سیستم کشش ویسکوز مجهز است.

طراحی و ساخت موتور و گیربکس و دیفرانسیل لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 650 رودستر

طراحی و ساخت فضای داخلی لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۵۰ رودستر

نمای داخلی خودرو به نحوی اسپرت و جم و جور و زیبا چیدمان و طراحی شده است، یک طراحی نامتقارن که Alcavtara Nera مشکی که در قسمت راننده و رودری ها و کنسول وسطی و چرم مشکی داخلی از طرح Nero Perseus در طرف شاگرد به چشم می خورد، که این یعنی دو طرف داخلی خودرو طراحی متفاوتی دارند و از دو طرح متفاوت پیروی می کنند. چیزی که زیاد به چشم می آید، دسته دنده های نارنجی هستند که در پشت فرمان قرار دارد، صندلی ها از نوع سطلی و از پارچه ی مخمر و چرم ساخته شده اند. خودرو مجهز به مانیتور ۶٫۵ اینچی می باشد که برای سیستم صوتی خودرو می باشد، در جلوی این مانیتور دکمه های مصرفی خودرو به شکلی با گرافیکی زیبا و متفاوت تر از نسخه ی قبل، چیدمان شده اند. فرمان خودرو کمی با طراحی جدیدتر از نسخه قبل و با داشتن فقط دکمه ی بوق با چرم دوزی در دورش نصب شده است، دوخت ها هم از نخی به رنگ نارنجی انتخاب شده اند، در روی رودری ها از حرفی به شکل V کج شده به رنگ نارنجی استفاده شده که به زیبایی خودرو می افزاید. چیز جالبی که در مورسیه لاگو  وجود دارد این است که ورودی های سیستم تهویه که در داخل خودرو قرار دارند، از همان هایی است که در پراید و L90 وجود دارد. حاشیه های زیرپایی خودرو از نواری به رنگ نارنجی است، طراح خودرو در طراحی این خودرو چه در داخل و چه در خارج خودرو، با ترکیب رنگ خاکستری و پرتقالی یک چهره ی ناب از درست آورد های کمپانی لامبورگینی را به کجا گذاشته است.

طراحی و ساخت فضای داخلی لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 650 رودستر

طراحی و ساخت فضای خارجی لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۵۰ رودستر

همان گونه که دیزاین داخلی به زیبایی چدمان شده اند، فضای بیرونی خودرو با حساسیت زیاد و سلیقه ای غیرقابل وصف طراحی شده است که در عین زیبایی، ویژگی های آیرودینامیک خودرو هم بدون وجود اسپویلر عقب، تامین می شود. چراغ های جلویی و عقب خودرو چندان تغییری در مقایسه با نسخه ی قبلی خودرو، نکرده است. اگزوز خودرو تقریبا به شکل ۶ ضلعی با سایزی بزرگ در دیفیوزر عقب به زیبایی جا گرفته است. یک اسپویلر به رنگ نارنجی در سپر جلوی نصب شده است، ترمز های چرخ های جلویی به وسیله ی ورودی هایی که در دو طرف سپر جلو نصب شده است، خنک می شوند. حاشیه های آرم گاو وحشی در کاپوت جلویی به رنگ نارنجی رنگ آمیری شده، ورودی که در جلوی چرخ های عقب با رنگ خاکستری و پرتقالی روشن نصب شده، برای خنکی ترمز های عقب به کار می رود. آینه های جانبی و برف پاک کن مورسیه لاگو ال پی ۶۵۰ رودستر طوری طراحی و نصب شده است که در آیرودینامیک خودرو کوچکترین تاثیر منفی نگذارند. رینگ های خودرو به رنگی مشکی مات هستند و از نوع Hermera می باشند، کالیپر ترمز ها در درون رینگ ها با رنگ پرتقالی به زیبایی به چشم می آید. ورودی های هوای که در جوانب موتور و در پشت صندلی ها به طور مخفی در داخل بدنه نصب شده اند، بطور اتوماتیک در زمان نیاز موتور به هوای زیاد و سیستم تهویه، به آرامی از جوانب بیرون می آیند، ورودی هوایی که در سمت راننده قرار دارد، یک آرم LP650-4 نارنجی در روی خود دارد، این آرم در کناره های سپر جلویی هم رنگ آمیزی شده اند. چراغ های نشانگری که در کنار سپر های جلو و عقب وجود دارند، هم از لحاظ شکل و هم از لحاظ رنگ باهم فرق دارند. درب های خودرو به طور قیچی شکل و به زبان عامیانه خفاشی باز می شوند. برای این که سرنشینان در شرایط بد آب و هوایی اذیت نشوند، کمپانی یک پوششی از طرح پارچه ای مقاوم و به رنگ سیاه مات تعبیه کرده است که با اختیار راننده در روی سقف کشیده می شود. کاپوت موتور به سمت عقب باز می شود. طراحی کاپوت موتور نسخه های رودستر نسبت به نسخه های کوپه بسیار زیبا و خشن می باشد. پشت آمپر ها در نگاه اول بسیار ساده به نظر می آیند، اما بعد از باز کردن سویچ این نظر از بین می رود.

طراحی و ساخت فضای خارجی لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 650 رودستر

طراحی و ساخت سیستم امنیتی و ترمز های لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۵۰ رودستر

این خودرو از سطح امنیتی بالایی برخوردار است، وجود دو عدد کیسه ی هوا AIRBAG، یکی در طرف شاگرد یکی در طرف راننده. ترمز های خودرو از نوع ضد قفل ABS می باشند. چهار چرخ مجهز به ترمز های دیسکی هستند، وجود سیستم های مثل کنترل الکترونیکی DRP و کنترل کشش TCS در کارایی ترمز تاثیر زیادی دارند، ترمز ها مجهز به چهار سنسور سرعت هستند، دیگر راننده نیازی به زیاد فشردن پدال ترمز ندارد یا دیگر راننده از داغ شدن ترمز ها نگران نخواهد شد، چون با این سیستم ترمز ها خنک می شوند و می توانند سرعت قابل توجهی از خودرو را در مسافت کمی کاهش دهند. استفاده از فیبر کربن و موادری مثل فولاد در ساختار بدنه و شاسی هدفی بوده تا خودرو در مقابل تصادفات مقاوم باشد. درست است این خودرو سقف محکمی با خود نداردف اما از لحاظ امنیتی و انتشار گاز های گلخانه ای از قوانین بین المللی اروپا پیروی می کند.

طراحی و ساخت سیستم تعلیق لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۵۰ رودستر

سیستم تعلیق چنین خودرو هایی بسیار پیشرفته و محکم می باشند، سیستم تعلیقی با قابلیت ضد فرو رفتگی و ضد قفل که در ترمز گیری هم خاصیت دارد.  وجود دو فنر در هر چرخ عقب و یک فنر در هر چرخ جلو، از ضربه های شدید وارد شده از جاده به داخل خودرو را دفع می کنند، و از برخورد کف خودرو در سرعت های بالا در ناهمواری ها ممانعت به عمل می آورند، زیرا که چنین خودرویی با این قدرت و ظاهر باید کم ارتفاع باشد تا کارایی بهتری از خود نشان دهد. طبق ها به طور دو تایی و ذخیم در هر چرخ جلو و عقب نصب شده اند. سیستم تعلیق طوری است که هنگام چرخش فرمان و تایر ها، در سرعت های بالا خودرو به جهت مخالف فرمان کشیده نمی شود. سیستم جعبه فرمان خودرو از نوع Rack , Pinion with Power Asisst می باشد.

طراحی و ساخت سیستم تعلیق لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 650 رودستر

طراحی و ساخت تایر ها و رینگ های لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۵۰ رودستر

تایر های خودرو از نوع Pirelli Pzero هستند، رینگ های خودر از نوع Hermera و به سایز ۱۸ و به رنگ مشکی مات هستند. سایز تایر های جلو ۲۴۵/۳۵ZR 18، و سایز تایر های عقب ۳۳۵/۳۰ZR 18 می باشند. جنس رینگ ها از آلومینیوم است.

طراحی و ساخت تایر ها و رینگ های لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 650 رودستر

بدنه و شاسی Murcielgo Lp650-4 roadster، از جنس فیبر کربن و فولاد ساخته شده است، این خودرو به طرز عجیبی با ابعادی بزرگ از بدنه، به وزن ۱۶۶۵ کیلوگرم می باشد، که پایین بودن این وزن به شتاب خودرو کمک زیادی کرده است. رودستر یعنی خودرویی بدون سقف دونفره و دو صندلی.

  • مشخصات فنی لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 650 رودستر:

    • شرکت تولید کننده:
  • لامبورگینی

    • سال تولید:
  • 2009

    • تعداد تولید:
  • 50 دستگاه

    • مونتاژ:
  • سانتاآگاتای بولینزه

    • طراح:
  • Lucdonckerwolke

    • کلاس خودرو:
  • اسپرت ( S )

    • شکل بدنه:
  • 2 درب رودستر

    • شکل درب ها:
  • قیچی ( خفاشی )

    • شکل موتور:
  • خورجینی

    • سقف:
  • کروک

    • تعداد سیلندر:
  • 12

    • حجم موتور:
  • 6.5 لیتری، 6500 سی سی

    • قدرت موتور:
  • 650 اسب بخار ( 478 کیلو وات، 641 اسب بخار )

    • گشتاور:
  • 660 نیوتن متر

    • گیربکس:
  • 6 سرعته ی اتومات، e-gear

    • دیفرانسیل:
  • چهار چرخ متحرک دائمی 4WD

    • جنس بدنه:
  • فیبر کربن

    • جنس شاسی:
  • فولاد

    • وزن خودرو:
  • 1665 کیلوگرم

    • شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت:
  • 3.3 ثانیه

    • تاپ اسید:
  • 329 کیلومتر در ساعت

    • طول خودرو:
  • 181.5 اینچ

    • عرض خودرو:
  • 81.0 اینچ

    • ارتفاع خودرو:
  • 44.7 اینچ

    • فاصله بین دو محور:
  • 104.9 اینچ

    • سیستم فرمان:
  • Rack and Pinion with Power Assist

    • نوع رینگ ها:
  • Hermera

    • سایز رینگ ها:
  • 18 اینچ

    • جنس رینگ ها:
  • آلومینیوم

    • نوع تایر ها:
  • Pirelli Pzero

    • سایز تایر های عقب:
  • 335/30ZR 18

    • سایز تایرهای جلو:
  • 245/35ZR 18

    • مجهز به:
  • آیرودینامیک فعال، ABS، TCS، DRP، Paddle shifter،Multi-point Sequential Fuel Injection، AIRBA

  • دیدگاه کاربران
      • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.