جدید ترین اخبار روز ایران و دنیا

تاریخچه طراحی و ساخت شورلت Deluxe

تاریخچه طراحی و ساخت شورلت Deluxe به همراه مشخصات فنی و ظاهری

Tarikhcheye Tarahi Va Sakhte Chevrolet Deluxe Be Hamrahe Moshakhasate Fani Va Zaheri

تاریخچه طراحی و ساخت شورلت Deluxe

طراحی و ساخت شورلت Chevrolet Deluxe Deluxe

شورلت لوکس Deluxe یکی از خودروهای شورلت بود که از سال ۱۹۴۱ تا ۱۹۵۲ تولید و به بازارعرضه شد. سری Deluxe در دهه ی ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۰ و سالهای پس از جنگ، رهبر فروش شورلت بود و بیشترین تعداد فروش را در بین خودروهای کمپانی شورلت داشت. این اتومبیل در ابتدا یک Sedan چهار درب بود، اما بعدها سبک های دیگری از جمله Sport Coupe و Aerosedan و سدان های شش و چهار درب به آن اضافه شد. سری اصلی این سبک بدنه ها از سال ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۸ اجرا شد. ارزانترین Deluxe سدان ۶ سرنشین Deluxe Styleline بود که قیمت آن ۴۹۲ دلار بود. سری بعدی که جایگزین لوکس شد شورلت ۲۱۰ بود.

در ژانویه سال ۱۹۴۲ به علت جنگ تولید تمامی خودروهای غیر جنگی و غیر نظامی ممنوع شد بنابراین تولید دلوکس هم متوقف شد. بعد از جنگ یعنی در سال ۱۹۴۹ ، کمپانی شورلت اولین مدل جدید خود را به نام Bel Air تولید کرد.Bel Air رسماً جزئی از Deluxe بود. یک گیربکس اتوماتیک دو سرعته داشت. این پیشرانه توسط یک موتور شش سیلندر ۲۳۵ مکعب اینچ تولید می شد که ۱۰۵ اسب بخار قدرت تولید می کرد و دارای دیفرانسیل عقب ۳٫۵۵: ۱ بود.

تاریخچه طراحی و ساخت شورلت Deluxe

این سری از خودروها مونتاژ نیوزیلند بودند که از سال ۱۹۴۷ توسط جنرال موتورز نیوزیلند و در کارخانه مونتاژ جنرال موتورز نیوزیلند در پتون ، ولینگتون در کانادا در اوشوا ، انتاریو انجام میشدند. به عنوان یک کشور مشترک المنافع ، نرخ تعرفه برای واردات کیت های SKD از کانادا نسبت به ایالات متحده برای استرالیا و نیوزیلند مطلوب تر بود.  همه مدل ها به صورت دستی درایو مونتاژ می شدند.

تاریخچه طراحی و ساخت شورلت Deluxe

طراحی و ساخت موتور شورلت Deluxe

در مدلهای ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۲ ، موتور جدید که Blue Flame نامیده میشد و جایگزین Stovebolt شده بود، تنها موتور موجود نصب شده بر روی اتومبیل ها بود. این موتور ۸۵ اسب بخار را در ۳۳۰۰ دور در دقیقه تولید می کرد. در سال ۱۹۴۷، با تغییراتی که بر روی این موتور انجام شد، این موتور میتوانست تا ۹۰ اسب بخار قدرت تولید کند. به برکت این موتور پرقدرت خودرو Deluxe میتوانست به راحتی بیشتر از ۸۰ مایل در ساعت حرکت کند. گیربکس سه سرعته دستی داشت که در آن تغییر مکان  Three On The Tree با کمترین فشار بر روی اهرم می توانست بین دنده ها حرکت کند.  3On The Tree یک گیربکس دستی با ۳ دنده و برعکس بود که در ستون فرمان قرار داشت. این نوع گیربکس متداولترین گیربکس از اواخر دهه ۱۹۳۰ تا اواخر دهه ۱۹۶۰ بود. ترمزها چهار چرخ و هیدرولیکی بودند.

طراحی و ساخت موتور شورلت Deluxe

طراحی و ساخت بدنه شورلت Deluxe

بدنه لوکس دارای منحنی های صاف و خارجی اسپرت با روکش کرومی و ضد زنگ بود. سپر عقب دارای محافظ سپر مرکزی و اختیاری بود. یکی از ویژگی های محبوب این خودرو یک آفتاب گیر بزرگ بود که راننده را از درخشش داشبورد فلزی محافظت می کرد. ظاهر خودروهای Special Deluxe در سال ۱۹۴۱ کمی تغییر کرد و به روز تر شد و مواردی از قبیل  سیستم تعلیق جدید، منحنی های جدید و چراغهای جلو نصب شده در گلگیرها به آن اضافه شد. دریچه ی هوا ی جدید نیز (که درواقع پس ازانژکتوری شدن سیستم احتراقی خودروها بوجود آمد و وظیفه اصلی آن تنظیم میزان هوای ورودی به محفظه احتراق بود) به آن اضافه شد. فضای داخلی صندلی های نیمکت پارچه ای و نشیمن آن فلزی بود. در محفظه ی درب یک ساعت از نوع کوکی دستی ۷ روزه قرار داشت که هر هفته یک بار ( ترجیحاً در همان روز هفته)  باید کوک میشد. رادیوی آن یک رادیویی بود که Vacuum tube  (لامپ خلا) داشت (لامپ خلا می ‌تواند جریان الکتریکی را تقویت، تضعیف و یا قطع و وصل کند). در سمت چپ رادیو، یک دستگیره با نام T وجود داشت و با کشیدن آن خودرو روشن میشد. در سمت راست اهرم خفگی قرار داشت که مستقیماً باعث افزایش نسبت سوخت در مخلوط سوخت هوا می شد.

طراحی و ساخت بدنه شورلت Deluxe

یکی از تجهیزات جدیدی که این سری از خودروها از آن برخوردار بودند شیشه پاک کن با استفاده از موتور خلا بود. در سال ۱۹۵۰، با استفاده از موتور خلأ، اولین سیستم برف پاک کن دوتایی متناوب اختراع شد. در این سیستم قدرت هر شیشه پاک کن از طریق محفظه خلأ کوچکی تامین می شد. با پر شدن این محفظه از هوا، زمانی که اختلاف فشار لازم برای به حرکت درآوردن شیشه پاک کن ها تامین نمیشد، شیشه پاک کن از حرکت می ایستد.

  • مشخصات فنی شورلت Deluxe :

    • شرکت تولید کننده:
  • شورلت

    • سال تولید:
  • 1941 تا 1952

    • سری قبلی:
  • شورلت مستر

    • سری جایگزین:
  • شورلت 210

    • انواع سبک بدنه:
  • Sedan, Coupe, convertible, Station Wagon, Aerosedan

    • ارزانترین مدل:
  • Deluxe Styleline

    • حداقل قیمت:
  • 492 دلار

    • اولین مدل پس از جنگ:
  • Bel Air

    • مونتاژ:
  • نیوزیلند

    • نام موتور:
  • Blue Flame

    • قدرت موتور اولیه:
  • 85 اسب بخار

    • قدرت موتور ثانویه:
  • 90 اسب بخار

    • تاپ اسپید:
  • 80 مایل در ساعت

    • نوع گیربکس:
  • سه سرعته دستی

    • نوع ترمز:
  • چهار چرخ هیدرولیکی

    • امکانات استاندارد:
  • سپر، آفتاب گیر، رادیو، ساعت، برف پاک کن

  • دیدگاه کاربران
      • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.