جدید ترین اخبار روز ایران و دنیا

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۷۰ اس وی

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۷۰ اس وی به همراه مشخصات فنی و ظاهری

Tarikhcheye Tarahi Va Sakhte Lamborghini Murcielago LP 670-4 SuperVeloce Be Hamrahe Moshakhasate Fani Va Zaheri

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 670 اس وی

طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۷۰ اس وی Lamborghini Murcielago LP 670-4 SuperVeloce

در سال ۲۰۰۹ کمپانی ایتالیایی لامبورگینی از مدل نهایی Lamborghini Murcielago LP 670-4 SuperVeloce، در نمایشگاه اتومبیل Geneva رونمایی کرد. خودرو های مدل SV از حالت عادی افراطی تر و پیشرفته تر و مسیر گرا تر می باشند و در انواع مختلفی هستند که قبل از این مورسیه لاگو، در دیابلو و میورا وجود داشتند، مدل های SV در تعداد محدودی تولید می شوند.

وزن خودرو به دلیل استفاده زیاد از فیبر کربن در نقاط مختلف خودرو، ۱۰۰ کیلو گرم کاهش یافته است. سیستم اگزوز جدید و سبک در کاهش وزن کمک زیادی کرده است، سیستم اگزوز لوله کشی است که برای هدایت گاز های خروجی که از احتراق موتور به دست می آید، استفاده می شود، کل سیستم گاز های گلخانه ای را از موتور به بیرون منتقل می کند و می تواند شامل یک یا چند لوله باشد آن هم بستگی به طراح خودرو دارد، گاز اگزوز ممکن است در یک یا چند مورد جریان یابد: سرسیلندر یا منیفولد اگزوز، توربو شارژی که برای افزایش قدرت موتور تعبیه شده، مبدل کاتالیزوری که برای کاهش آلودگی هوا وجود دارد، و صدا خفه کنی که برای کاهش صدای خودرو قرار داده اند. در ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ مجلهCar and Driver شتاب مورسیه لاگوی LP 670 سوپر ولوس را این چنین سنجیده بود که، از حالت سکون تا ۹۶ کیلومتر در ساعت را ( ۶۰ مایل در ساعت ) در بازه ی زمانی ۳٫۰ ثانیه طی می کند و در ۷٫۲ ثانیه می تواند به سرعت ۱۶۱ کیلومتر در ساعت برسد. در آزمایش های بعدی توسط مجله ی آمریکایی Road & Track که متعلق به مجله های Hearst است، مورسیه لاگوی ال پی ۶۷۰ اس وی، ۰ تا ۹۷ کیلومتر در ساعت را در ۳٫۱ ثانیه و یک چهارم مایل زمان ۱۰٫۹ ثانیه را با سرعت ۲۰۸٫۲ کیلومتر در ساعت انجام داد. کمپانی لامبورگینی ادعا دارد که خودرو با داشتن اسپویلر کوچک می تواند تاپ اسپید ۳۳۶ کیلومتر در ساعت را تجربه کند و با داشتن بال استاندارد Aeropack حداکثر سرعت ۳۳۹ کیلومتر در ساعت را داشته باشد. Spoiler یک وسیله ی آیرودینامکی خودرو است که  حرکت هوای نامساعد هوا را در روی بدنه ی خودرو Spoil کند یعنی خراب و خنثی کند تا از سرعت و پیشرفت خودرو مانع نشود، اسپویلر های جلویی خودرو سد هوایی نامیده می شوند این اسپویلر ها فشار زیاد باد را که مانع از سرعت زیاد و تعادل خودرو می شود، می شکنند. اسپویلر ها معمولا برای اتومبیل های اسپرت و پر مصرف استفاده می شود اگرچه امروزه برای خودرو های عادی خیابانی هم تعبیه شده است، لازم به ذکر است که برخی اسپویلر ها در خودرو فقط برای زیبا کردن ظاهر خودرو استفاده می شود و حالت آیرودینامیک ندارد یا حتی می تواند آیرودینامیک عادی خودرو را هم خراب کند. طبق گفته ی مائوریو رگیگی رئیس تحقیق و توسعه لامبورگینی در آن زمان، فرمان Murcielago lP 670 SuperVeloce برای حساسیت در سرعت های بالا تنظیم شده است. برنامه خط تولیدی مورسیه لاگو نهاییی به ۳۵۰ دستگاه خودرو، و ۴۰۰۰۰۰ دلار قبل از آپشن ها، ۲۷۰٫۰۳۸ پوند در سال ۲۰۰۹ می باشد. شماره شاسی کل خودرو های تولیدی نشان دهنده سفارش ساخت نیست. فقط ۵ تا ۶ خودرو از مورسیه لاگو LP 670 SV با گیربکس دستی تولید شدند. رئیس و مدیر عامل شرکت Automobili Lamborghini  می گوید: این مورسیه لاگوی LP670  بیش از هر خودرویی افراطی و سازش ناپذیر با واقعیت است، به عنوان مدل برتر Murcielago این SuperVeloce نه تنها دینامیک رانندگی برجسته را به نمایش می گذارد و مشتریان می توانند یک تجربه ی رانندگی کاملا متفاوت با این خودرو را داشته باشند.

طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 670 اس وی Lamborghini Murcielago LP 670-4 SuperVeloce

طراحی و ساخت موتور و گیربکس و دیفرانسیل لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۷۰ اس وی

موتور ۱۲ سیلندر خورجینی، SuperVeloce به مدد سیستم به روز شده ی زمانبندی سوپاپ ها و سیستم جدید دریافت و مصرف سوخت، می تواند توان خروجی ۶۷۰ اسب بخار ( ۴۹۳ کیلو وات، ۶۶۱ اسب بخار ) را در ۸۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند و به گشتاور عظیم، ۶۶۰ نیوتن متر در ۶۵۰۰ دو در دقیقه برسد. نسبت قدرت به وزن اس وی ۴۲۹ اسب بخار بر تن می باشد، متوسط سرعت پیستون ۲۳٫۷ متر در ثانیه، رقمی قابل مقایسه با خودرو های مسابقه ای است. قطعات موتور و سر های V12 که در زاویه سیلندر ۶۰ درجه قرار دارند و از جنس آلومینیوم می باشند، چهار میل بادامک زنجیره ای با کنترل متغیر کنترل می شوند، و منیفولد مصرفی در سه مرحله فعالیت می کند، هردوی این فن آوری ها فشار بیشتر بر موتور می آورند و قدرت بیشتری تولید می کنند. قطعات الکترونیکی کنترلی برای V12 توسط لامبورگینی در داخل شرکت ساخته شده اند و هر سیلندر دارای پردازنده ی باکارایی بالا و خاص خود را دارد. اگر موتور به تغذیه ی هوای بیشتری احتیاج داشته باشد، ورودی های هوا قیفی شکل از ستون های عقب بیرون می آیند و وقتی این قیف ها مورد استفاده قرار نگیرند در داخل بدنه قرار می گیرند. موتور با داشتن ۱۲ لیتر روغن روان کننده، و داشتن یک خنک کننده روغن توسط جریان های هوا خنک می شود. صدا خفه کن اگزوز دوباره از نو طراحی شده است تقریبا تمام قطعات SuperVeloce از نو ساخته شده اند و مواد سبک تر از مواد Murcielago LP 640 می باشند. سیستم اگزوز جدید این مورسیه لاگو باعث شده صدای خشمگینی به وجود آید که در حین گوش خراش بودن دل نواز  برای رانندگان عاشق قدرت نیز می باشد.

این خودرو مجهز به گیربکس دستی و اوتوماتیک e-gear است که از الکتروهیدرولیک برای جابجایی سریع و متوالی دنده استفاده می کند. صفحه نمایش کابین خلبانی مورسیه لاگو ال پی ۶۷۰ سوپر ولوس راننده را از دنده ای که در حال استفاده است آگاه می کند، خودرو به دو حالت Corsa یعنی حالت مسابقه و Low adherence یعنی چسبندگی کم مجهز هست که متناسب با زمان و مکان خاص استفاده می شود. این خودرو با گیربکس ۶ سرعته ی تمام دستی هم تولید می شود، در هردو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک کلاچ جدید سبک وزن کار خود را به نحور احسن ایفا می کند.دنده های این خودرو Paddle shifter نام دارند که در پشت فرمان تعبیه می شوند.

Murcielago lp670 superveloce توسط دیفرانسیل تمام چرخ متحرک AWD کار می کند. قبل از چرخش چرخ های عقب، اتصال چسبندگی ۳۵% از نیروی محرکه را از طریق شفت به چرخ های جلو انتقال می دهد. دیفرانسیل جلویی و عقب به لغزندگی محدود ۲۵ و ۴۵ درصد تنظیم شده اند. با این دیفرانسیل AWD مورسیه لاگو حداکثر پایداری و کشش را نسبت خودرو های اسپرت دیفرانسیل عقب دارا است. محور عقب ۵۸% از وزن خودرو را تحمل می کند که همین امر برای کشش خودرو بسیار مفید واقع شده است.  بااین چسبندگی و سرعت فرمان خودرو به پشتیبانی قدرت بسیار کمی نیاز دارد و کنترل کامل خودرو را به دست های راننده می دهد.

طراحی و ساخت موتور و گیربکس و دیفرانسیل لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 670 اس وی

طراحی کلی لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۷۰ اس وی

مورسیه لاگو نمادی از برند عالی کارخانه ی لامبورگینی می باشد، یک خودروی اسپرت با شخصیت و ظاهری خطرناک و خشن که با طراحی منحصر به فرد از حساسیت بسیار بالایی برخورد است که هر راننده ای را به خود جلب می کند. خودرویی عریض و کم ارتفاع با جلو و عقبی مستحکم و تداخلی بین خطوط نرم و شیار نرم در فرم اصلی خودرو با لبه های تیز و شکسته که، شنان دهنده ی زبان طراحی کمپانی لامبورگینی می باشد. شخصیت این خودرو از برند مورسیه لاگو ،غیرقابل مقایسه با خودرو های اسپرت موجود در بازار است، لامبورگینی Murcielago LP 670-4 SuperVeloce زیباترین و شاخ ترین مدل این برند محصوب می شود. نمای جلویی خودرو به طور کشیده طراحی شده که داشتن یک اسپویلر از جنس فیبر کربن که از طریق دو عنصر عمودی به انتهای جلو متصل شده است،  خودرو را زیبا تر و خشن تر کرده است. گلگیر های جلویی با طراحی جدید، ورودی های هوایی اضافی برای خنک کردن ترمز ها در خود جا داده اند. دریچه هوای برای خنک کننده روغن ( اویل ماژول ) در منطقه حاشیه راننده واقع شده است. تغییراتی هم در شکل ظاهری و اطراف موتور قدرتمند این سوپر خودرو انجام شده است، موتوری با معماری اعجاب انگیز با پوششی شفاف طراحی شده است، صفحاتی پلیمری به شکل شش ضلعی از پلی کربنات در یک سطح در چهار چوب فیبر کربن تنظیم شده اند. لایه ها و صفحات به سمت عقب باز می شوند و در ترمودینامیک موتور با کارایی بالا نقش اساسی دارند. انتهای برجسته ی عقب SuperVeloce تحت سلطه ی یک اگزوز تک لول تقربا بیضی بزرگ و در قسمت پایینی اگزوز توسط یک پخش کننده ( دیفیوزر ) از جنس فیبر کربن احاطه شده است. چراغ های عقب به شکلی زیبا با لامپ هایی تقربا به شکل Y بسیار زیبا به نظر می رسند و از لحاظ روشنایی آن چنان قوی هستند که شب را مثل روز روشن می کنند. این نوع طراحی چراغ از زمان Murcielago LP 640،  Revention وGallardo LP 560-4 یک طراحی ثابت و به گونه ای سنت کمپانی لامبورگینی به حساب می آید. قطعه ی بین چراغ ها از جنس فیبر کربن ساخته شده است، در حالی که شبکه ورودی بزرگ زیرین پهنای کل عرض انتهای عقب را گشترش می دهد.

طراحی کلی لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 670 اس وی

طراحی سیستم آیرودینامیک لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۷۰ اس وی

سیستم Aerodynamics لامبورگینی Murcielago LP 670-4 SuperVeloce کاملا به روز شده است، اسپویلر جلوی بزرگ و دیفیوزر دوقلوی عقب و اسپویلر عقب نقش مهمی را در تعادل و سرعت ماشین ایفا می کنند. مشتریان می توانند از بین  این نسخه، اسپویلر ها یکی را انتخاب کنند، در حالی که وجود اسپویلر عقب کوچک باعث افزایش نیروی کمتری در سرعت های بالا می شود. مورسیه لاگو ال پی ۶۷۰ سوپر ولوس را می توان با بال Aeropack Wing تهیه کرد، این یک بال بزرگ از جنس فیبر کربن که روی دو براکت فیبر کربنی نصب شده است، این هم سرعت و تعادل خودرو را در سرعت های بالا حفظ می کند هم سرعت زیاد خودرو را در ترمز گیری ها کاهش می دهد.

طراحی سیستم آیرودینامیک لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 670 اس وی

طراحی و ساخت بدنه و شاسی لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۷۰ اس وی

کمپانی لامبورگینی با تولید Murcielago LP 670-4 SuperVeloce تخصص خود را در بکارگیری مواد سبک و مقاوم فیبر کربنی اثبات کرده است. ساختار خودروی سوپر اسپرت از کامپوزیت از اجزای کربنی بسیار سفت و یک قاب فولادی لوله ای است که در طراحی خودروهای مسابقه ای استفاده می شود. تونل انتقال و کف خودرو از جنس فیبر کربن می باشد که با استفاده از میخ و چسب های محکم به قاب فولادی متصل شده اند. سقف و پانل های بیرونی درب ها از جنس ورقه های فولادی تشکیل شده است در حالی که باقی مانده پوسته خودرو از مواد کامپوزیت کربنی ساخته شده است. مهندسان در Sant’Agata Bolognese برای چهارچوب شاسی LP670 SuperVeloce آزمایش های زیادی کردند و قطعه های فولادی با استحکام بالا را انتخاب کردند، این کار باعث دو سود مفید در طراحی شد، یکی این که باعث شد ۱۲% استحکام شاسی افزایش یابد، و دیگری این که ۲۰ کیلوگرم از وزن کلی خودرو کاهش یافت. هدف سبک وزن کردن خودرو در همین جا پایان نیافت، گلگیر های جلویی و قطعه های جانبی، گلگیر های عقب و حتی پوشش چراغ ترمز از یک ماده فیبر کربنی اصلاح شده ساخته اند. درایو اسپویلر متحرک نیز حذف شده است همین امر باعث کاهش ۱۳ کیلوگرمی وزن خودرو شده است. مورسیه لاگو LP670 Super Veloce را می توان با رنگ هایGiallo Orion،  Arancio Atlas، Bianco lsis، Grigio Telesto و Nero Aldebaran و Bianco Canopus و Nero Nemesis خریداری کرد.

طراحی و ساخت بدنه و شاسی لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 670 اس وی

طراحی و ساخت سیستم تعلیق و تایر ها و رینگ لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۷۰ اس وی

مورسیه لاگوی ال پی ۶۷۰ اس وی در کل به حالت دو طرفه سیستم تعلیق مجهز است، دو فر در چرخ های عقب و یک فنر در چرخ های جلو قدرت و وزن منتقل شده از جاده را به دوش می کشند. سیستم standard fit lifting می تواند جلوی خودرو را، ۱٫۸ اینچ بالا ببرد تا خودرو موقع رفتن به گاراژ یا عبور از موانع با مشکل روبه رو نشود. این خودرو مجهز به رینگ های از نوع Ares با آلیاژ منحصر به فرد با طرح پنج پر دو قلو می باشد. سایز تایر های جلو ۲۴۵/۳۵ ZR 18 می باشد و تایر های عقب ۳۳۵/۳۰ ZR 18  اینچی می باشد. لاستیک های Pirelli P Zero Corsa به صورت استاندارد می باشند.

طراحی و ساخت سیستم تعلیق و تایر ها و رینگ لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 670 اس وی

طراحی و ساخت فضای داخلی لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۷۰ اس وی

فضای داخلی اسپرت با امکانات رفاهی بالا زمانی که درهای قیچی ( خفاشی ) این خودرو باز می شوند نمایان می شود. داخل Lamborghini Murcielago LP 670-4 SuperVeloce با مواد Alcantara و فیبر کربنی هستند که باعث می شوند دیزاینی اسپرت و جادار به وجود آید. صندلی های خودرو از نوع سطلی اسپرت و استاندارد هستند و پشتیبانی فوق العاده محکم در اطراف لگن و شانه ها را فراهم کرده اند، این صندلی ها از جنس الیاف کربن هستند و پشتیبانی راننده را در شدیدترین شرایط رانندگی تضمین می کند. پارچه های صندلی ها از میکرو فیبر Alcantara و کابین و روکش سقف با ماده ای با کیفیت بالا و سبک وزن تهیه شده است. سوراخ های Y شکل روی صندلی ها و روکش سقف زیبایی بی حد و اندازه ای به این سوپر اسپرت بخشیده است. کنسول وسط و رودری ها هم از فیبر کربن سبک ساخته شده اند، در روی کنسول وسط دکمه های تنظیمی حالت های خودرو و سایر تجهیزات وجود دارند، استفاده از مواد Alcantara به جای چرم یکی دیگر از وزن ساز هاست، درست مانند انتخاب صندلی سطلی و حذف سیستم صوتی که سیستم صوتی را می توان به صورت سفارشی روی خودرو قرار داد. موسیقی خودرو همان صدای ایجاد شده از محفظه خودرو است که طرفداران خاص خود را دارد. تغییراتی داخلی باعث کاهش ۳۴ کیلو گرم وزن خودرو شده است.

طراحی و ساخت فضای داخلی لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 670 اس وی

طراحی و ساخت ترمز لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۷۰ اس وی

این خودرو از نسخه ی قبلی خود LP 640، ترمز های دیسکی، کربن سرامیکی ۱۵ اینچی را با ۶ پیستون به عنوان تجهیزات استاندارد را به همراه دارد. سیستم ترمز چهار چرخ به صورت دیسکی ضد قفل ABS با تکنولوژی پیشرفته قادرند خودرو را در سرعت های بالا متوقف کنند، ترمز های کربن سرامیکی (CCB ) با قابلیت خنک شوندگی با وزن سبک قابلیت بالایی دارند.

  • مشخصات فنی لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 670 اس وی:

    • شرکت سازنده:
  • لامبورگینی

    • سال تولید:
  • 2009-2010

    • تعداد تولید:
  • 350 دستگاه

    • مونتاژ:
  • سانتاآگاتای بلونس

    • طراح:
  • Luc Donckerwolke

    • کلاس خودرو:
  • اسپرت (S)

    • شکل بدنه:
  • 2 درب کوپه

    • شکل درب ها:
  • قیچی ( خفاشی )

    • شکل موتور:
  • خورجینی

    • طرح بندی موتو و دیفرانسیل:
  • موتور عقب، دیفرانسیل تمام چرخ متحرک AWD

    • تعداد سیلندر:
  • 12

    • حجم موتور:
  • 6.5 لیتری، 6496 سی سی

    • قدرت موتور:
  • 670 اسب بخار (493 کیلو وات، 661 اسب بخار ) در 8000 دو در دقیقه

    • گشتاور:
  • 660 نیوتن متر در 6500 دور در دقیقه

    • گیربکس:
  • 6 سرعته ی e-gear متوالی مجهز به Paddle shifter

    • مجهز به:
  • سیستم آیرودینامیک، بال Aeropack، حالت Corsa، حالت Low adherence، دیفیوزر عقب و جلو

    • سایز تایرهای جلو:
  • ZR 18 245/35

    • سایز تایر های عقب:
  • 335/30 ZR 18

    • نوع رینگ ها:
  • Ares

    • طرح رینگ ها:
  • 5 پر دوقلو

    • نوع تایر ها:
  • Pirelli P Zero Corsa

    • سیستم ترمز:
  • چهار چرخ دیسکی، سرامیکی کربن (CCB)، ضد قفل ABS

    • جنس بدنه:
  • فیبر کربن، کامپوزیت، ورقه های فولادی

    • تاپ اسپید:
  • 345 کیلومتر در ساعت ( 214 مایل در ساعت )

    • شتاب 0 تا 97 کیلومتر در ثانیه:
  • 3.0 ثانیه

    • وزن خودرو:
  • 1564 کیلوگرم

  • دیدگاه کاربران
      • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.