جدید ترین اخبار روز ایران و دنیا

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۴۰

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۴۰ به همراه مشخصات فنی و ظاهری

Tarikhcheye Tarahi Va Sakhte Lamborghini Murcielago LP 640 Be Hamrahe Moshakhasate Fani Va Zaheri

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 640

طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۴۰ Lamborghini Murcielago LP 640

کمپانی خودرو ساز ایتالیایی، لامبورگینی، در خط تولید Lamborghini Murcielago، پا به عرصه ی بزرگی گذاشته است، این کمپانی برای اثبات برتری خود، نسخه های خود را زود به زود به روزرسانی می کند. در سال ۲۰۰۶ در ماه مارس، کمپانی یکی از نسخه های به روز مورسیه لاگو را در نمایشگاه Geneva ارائه کرد، این خودرو با نام Lamborghini Murcielago LP 640 تولید شده است، این خودرو مانند خودرو های به روز کمپانی، دارای الفبای خاصی در کنار اسم خود می باشد که این الفبا جهت گیری و بازده موتور را نشان می دهند، کلمه ی LP که در اسم خودرو وجود دارد، مختصر کلمه ی ( Longitudinale Posteriore ) می باشد.

طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 640 Lamborghini Murcielago LP 640

طراحی و ساخت موتور، گیربکس و دیفرانسیل لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۴۰

 موتور خودرو هنگام تولید با اصلاحاتی همراه بوده است از جمله آن ها، افزایش حجم از ۶٫۲ لیتری به ۶٫۵ لیتری، موتور خورجینی ۱۲ سیلندر این سوپر اسپرت اعجاب انگیز ۶٫۵ لیتری، قدرتی بالغ بر ۶۴۰ اسب بخار ( ۴۷۱ کیلو وات، ۶۳۱ اسب بخار ) را در ۸۰۰۰ دور در دقیقه تولید می کند، و کاملا با قوانین محیط زیستی اروپایی و آمریکای شمالی مطابقت دارد.

سیستم برنامه نویسی خودرو نسبت به نسخه قبل خود اصلاح شده است، و یک سیستم کلاچ جدید و به روز برای گیربکس ۶ سرعته ی “e-Gear” که مجهز به سیستم انتقال متوالی خودکار با سیستم لانچ کنترل است، نصب شده است. Launch control یک کنترل راه اندازی الکترونیکی است که برای کمک به رانندگان خودرو های مسابقه ای و حتی خودرو های خیابانی، برای سرعت بخشیدن و شتاب گیری سریع از ابتدای کاربه کار می رود. گیربکس نیمه اتوماتیک این خودرو طوری است که ترکیبی از انتقال دستی و اتوماتیک است، به زبان ساده این خودرو دارای دنده پشت فرمان است (paddle shifter ). مهندسان در بهبود توسعه گشتاور خودرو تلاش زیادی کردند، برای عملکرد بهتر موتور مهندسان برای پایین آوردن حرارت روغن یک خنک کننده روغن تعبیه کردند. گیربکس این خودرو مجهز به برنامه شتناب است.

نیروی محرکه بین دو محور تقسیم می شود چون این خودرو مجهز به دیفرانسیل تمام چرخ متحرک ( AWD ) است، در حالت عادی ۷۰ درصد نیرو به چرخ های عقب و ۳۰ درصد نیرو به چرخ های جلو انتقال می یابد،در این نوع دیفرانسیل، یک مدار کنترل مستقل توزیع نیروی محرکه را کنترل می کند و توزیع وزن و ضریب اصطکاک نسبی در هماهنگ سازی کامل نیرو با کلاچ Visco را تنظیم می کند. در موارد شدید، حداکثر ۱۰۰ % نیرو محرکه می تواند بر روی یک محور باشد. واحد های کنترل خودرو به لطف سیستم الکترونیکی هدایت موتور باعث بهبود عملکرد موتور شده است. این نوع دیفرانسیل ها چابکی و چسبندگی زیادی در جاده ها و مخصوصا در سر پیچ ها دارند و دارای امکاناتی با تنظیماتی متناسب با جاده های مختلف را دارا هستند.

طراحی و ساخت موتور، گیربکس و دیفرانسیل لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 640

طراحی و ساخت فضای بیرونی لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۴۰

فضای بیرونی این خودرو دارای نمای برجسته ای است که همه ی دیدگان را به خود جلب می کند. در جلو و عقب خودرو خط ها و شیار های جدید و ضربه گیر هایی با طرح جدید، به وجود آمده است، این خودرو نسبت به نسخه ی قبلی خود یعنی مورسیه لاگوی رودستر، تفاوت هایی در داخل، خارج و قسمتی فنی دارد. وجود ورودی های هوا جانبی نامتقارن باعث شده است که خنک کننده ی روغن با استفاده از ورودی هوایی چپ خودرو تغذیه می شود. جلو و عقب خودرو طوری تعریف شده است که قابلیت آیرودینامکی دارد. یک سیستم اگزوز جدید در دیفیوزر عقب نصب شده است این اگزوز تک لول و تقریبا به شکل بیضی می باشد. سیستم تعلیق این خودرو نسبت به سیستم تعلیق مورسیه لاگوی رودستر اصلاح شده تر و مناسب تر است. این ماشین آپشن های اختیاری هم دارد که مشتری هنگام خرید می تواند سفارش دهد، تجهیزاتی مثل ترمز های سرامیکی سیلیکون کاربیدی ( C/SiC )تقویت شده با فیبر کربن، از این فیبر کربن برای مخروط دماغه ی موشک های بالستیک بین قاره ای استفاده می شود، بعد ها در سال ۱۹۷۶ از این ماده به برای ساخت دیسک ترمز و لنت ترمز خودرو های فرمول ۱ استفاده شد. وجود دنده پشت فرمان که یکی از خصوصیات شاخص این خودرو است، کاپوت موتور از جنس شیشه می باشد. آینه های عقب و برف پاک کن این ماشین برای بهبود بخشیدن به سیستم آیرودینامکی اصلاح شده اند، ورودی های هوای به صورت الکترونیکی بسته و باز می شوند، و هنگامی که نیاز به خنک کنندگی است، سیستم خنک کننده وابسته به هوای بیرون عمل می کنندو این کار را به صورت اتومات انجام می دهد و از حداکثر بهره وری آیرودینامکی استفاده می شود. رینگ های این خودرو از نوع Harmera می باشد که از جنس آلومینیوم و با سایز ۱۸ اینچ می باشند. این خودرو را می توان با لاستیک های Pirelli P Zero Rosso با اندازه های مختلف راند.سایز تایر های جلوی این نسخه از مورسیه لاگو ۲۴۵/۳۵ ZR 18 و سایز تایر های عقب ۳۳۵/۳۰ ZR 18  می باشد. چراغ های جلو هم به صورت ثابت و با لامپ هایی با کیفیت بالا و اسپرت درست شده است.

طراحی و ساخت فضای بیرونی لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 640

طراحی و ساخت فضای داخلی لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۴۰

دیزاین داخلی با امکانات روز و به شکلی لوکس ساخته شده است، طوری که حتی پشتی سر صندلی ها امکان تنطیم دارند و طراحی جدیدی روی کل صندلی انجام شده است، با این نوع طراحی خودرو جادار تر شده است. در داخل این لامبورگینی مورسیه لاگوی ال پی ۶۴۰ هم از چرمی با مقاومت و جنس عالی استفاده شده و تودوزی و طراحی داخلی هم از نوع  Q-citura و به شکل لوزی می باشد، این نوع طراحی به غیر از رودری ها و صندلی ها و کنسول بین صندلی ها، در روی محفظه موتور هم دیده می شود. برای سیستم صوتی این خودرو  از مارک Kenwood با صفحه نمایشی ۶٫۵ اینچی همراه با MP3 ،DVD و WMA استفاده شده است، علاوه بر این ها مجهز به سیستم GPS هم می باشد.

آن چه در این خودرو بسیار به چشم می آید و به اسپرتی خودرو می افزاید paddle shifter  یعنی دنده پشت فرمان خودرو می باشد که بسیار لوکس و اسپرت و متفاوت تر از نسخه های قبلی نشان می دهد.

طراحی و ساخت فضای داخلی لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 640

طراحی و ساخت سیستم ترمز لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۴۰

سیستم کنترل Lamborghini Murcielago LP 640 بسیار پیشرفته و قابل اعتماد می باشد. این سیستم با مدار هیدرولیکی دوگانه مجهز به تقویت کننده ترمز خلاء، کاهش قابل توجهی از سرعت ماشین را تضمین می کند. دیسک های جلو و عقب خودرو مجهز به سیستم خنک کننده می باشند تا در مواقعی که دیسک ها داغ کردند، کیفیت ترمز پایین نرود. ترمز ها از نوع ABS با مدار کنترل سیستم ضد انسداد چهار کاناله و با کنترل ترمز الکترونیکی DRP و کنترل کشش TCS دارای یک منحنی مشخصه جدیدی هستند که یک سیستم فوق العاده پیشرفته و مطمئنی برای آن دور از خودرو ساز ها محسوب می شود. این سیستم ترمز، شامل یک کنترل هیدرولیکی و چهار سنسوره سرعت هم می باشد.

طراحی و ساخت سیستم ترمز لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 640

طراحی و ساخت سیستم ایمنی لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۴۰

در برابر سرعت بالای این خودرو کمپانی ایمنی خودرو و سرنشینان را با استفاده از شاسی و بدنه ای محکم و بعلاوه دو عدد کیسه هوا، یکی در سمت راننده که دو مرحله ای و یک کیسه هوای دو مرحله ای در سمت شاگرد، بالا برده است. این خودرو از نظر تصادفات و سر و صدای کابین و قطعات و یک پارچگی تامین سوخت و اشتعال پذیری از قوانین بین المللی پیروی می کند. محفظه صندوق هم با رعایت قوانین ضد کودک ساخته شده است. کمربند ها و ترمز های هوشمند، تعلیقی عالی، هندلینگ اسپرت همه ی این ها باعث شده است که راننده با اعتماد زیادی به رانندگی خود ادامه دهد.

طراحی و ساخت سیستم ایمنی لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 640

مصرف و آلایندگی لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۶۴۰

به گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، مصرف سوخت لامبورگینی مورسیه لاگو LP640 موقعی که روی سیستم دنده دستی است در  ۱۰۰ کیلومتر حدود ۲۹ لیتر است، و در موقعی که در شهر است در ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱۸ لیتر می باشد، این خودرو در سال ۲۰۰۸ خودروی نمونه شد، که از لحاظ آلایندگی های محیط زیستی و به بهترین و کارآمدترین خودرو برای رانندگی در شهر و بزرگراه تبدیل شد.

مصرف و آلایندگی لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 640

نسل دوم Lamborghini Morcielago LP640 در فیلم The Dark Knight در سال ۲۰۰۸ مورد استفاده قرار گرفته است. مورسیه لاگوی LP 640 تاپ اسپید ۳۴۰ کیلومتر در ساعت ( ۲۱۱ مایل در ساعت ) را در کارنامه ی خود دارد. به لطف برنامه سفارشی سازی Privilegio، هر مورسیه لاگو LP 640 می تواند به یک خودروی اسپرت سفارشی تبدیل شود، برای مثال می توان کابین خلبانی را با ساخت کربن تصفیه شده ارتقا داد، و تعبیه صحفه کنترل برای تهویه هوا، کنسول اهرم کنترل، و ترمز پارکینگ اضافه کرد.

بدنه این نسخه ی استثنایی با داشتن در های قیچی ( خفاشی ) همانند لامبورگینی های قبل، بسیار جذاب تر شده است، جنس بدنه از  استیل و الیاف کربن به شکل لانه زنبوری تشکیل و بهم متصل شده است.

  • مشخصات فنی لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 640:

    • شرکت تولید کننده:
  • لامبورگینی

    • سال تولید:
  • 2006-2010

    • مونتاژ:
  • سانتاآگاتای بولونس

    • طراح:
  • Luk Donckerwolke

    • کلاس خودرو:
  • اسپرت ( S )

    • شکل بدنه:
  • 2 درب کوپه

    • شکل درب ها:
  • قیچی ( خفاشی )

    • شکل موتور:
  • خورجینی

    • طرح بندی موتور و دیفرانسیل:
  • مونور عقب، تمام چرخ متحرک 4*4

    • حجم موتور:
  • 6.5 لیتری، 6.496 سی سی

    • تعداد سیلندر:
  • 12

    • قدرت موتور:
  • 640 اسب بخار ( 471 کیلو وات، 631 اسب بخار ) در 8000 دور در دقیقه

    • نوع گیربکس:
  • e-Gear

    • جعبه دنده:
  • 6سرعته، دستی و نیمه اتومات

    • توزیع نیرو:
  • 70% چرخ های عقب، 30% چرخ های جلو

    • نوع کلاچ:
  • Visco

    • نوع سیستم ترمز، کنترل و کشش:
  • ABS، DRP، TCS

    • فاصله بین دو محور:
  • 104.9 اینچ

    • ارتفاع خودرو:
  • 44.7 اینچ

    • وزن خودرو:
  • 1.746 کیلوگرم

    • مصرف سوخت در 100 کیلومتر:
  • 29 لیتر

    • مصرف سوخت در شهر در 100 کیلومتر:
  • 18 لیتر

    • تاپ اسپید:
  • 340 کیلومتر در ساعت ( 211 مایل در ساعت )

    • نوع رینگ ها:
  • Harmera

    • سایز رینگ ها:
  • 18 اینچ

    • سایز تایر های جلو:
  • 245/35 ZR 18

    • سایز تایرهای عقب:
  • 335/30 ZR 18

    • جنس بدنه:
  • استیل و الیاف کربن

    • مجهز به:
  • Paddle shifter، برنامه شتاب، سیستم آیرودینامیک، سیستم صوتی Kenwood ، GPS، سنسور سرعت در ترمز، دو ایربگ، دیفیوزر عقب و جلو، سیستم الترونیکی هدایت موتور

    • شتاب 0 تا 97 کیلومتر در ساعت:
  • 3.0 ثانیه

    • شتاب 0 تا 160 کیلومتر در ساعت:
  • 7.5 ثانیه

    • جانشین خودرو:
  • Lamborghini Aventador

  • دیدگاه کاربران
      • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.