جدید ترین اخبار روز ایران و دنیا

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو رودستر

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو رودستر به همراه مشخصات فنی و ظاهری

Tarikhcheye Tarahi Va Sakhte Lamborghini Murcielago Roadster Be Hamrahe Moshakhasate Fani Va Zaheri

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو رودستر

طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو رودستر Lamborghini Murcielago Roadster

کمپانی ایتالیایی لامبورگینی نسخه ی رودستر لامبورگینی مورسیه لاگو را در سال ۲۰۰۴ در نمایشگاه Geneva به عنوان یک کوپه مشتق رو نمایی کرد. این خودرو در درجه ی اول به عنوان یک اتومبیل رده بالای اسپرت طراحی شده، که یکی از خصوصیات مهم این خودرو قابلیت بازشدن سقف این خودرو می باشد که به طور دستی انجام می شود و به زیبایی و خاص بودن خودرو می افزاید، لازم به ذکر است که کمپانی اخطاری برای رانندگان خودروی Lamborghini Murcielago Roadster دارد که، هنگامی که سقف در جای خود است از ۱۰۰ مایل در ساعت ( ۱۶۰ کیلومتر در ساعت ) تجاوز نکنند. نسخه ی سوپر اسپرت رودستر این نسخه، ۲۰۰ مایل در ساعت می تواند سرعت بگیرد که مشتریان زیادی را در کل جهان به خود جذب کرده است. جنس این سقف از پارچه می باشد و یکی از خصوصیات خوب این سقف این است که می توان آن را جمع کرد و در یک کیفی گذاشت و در صندوق خودرو جای داد.  مورسیه لاگوی رودستر هم مانند دیابلو و میورا از سنت موتور ۱۲ سیلندر جاده ای بهره می برد و این خودرو یکی از نوادگان مستقیم کوپه است. این خودرو در نیمه ی دوم سال ۲۰۰۴ تولید شد و با اولین تحویل UK در بهار سال ۲۰۰۵ و با قیمت حدود ۱۹۰٫۰۰۰ پوند انجام گرفت. Dominic Lancaster، مدیر کل کمپانی لامبورگینی لندن می گوید: مورسیه لاگو یک خودروی با عملکر بالا می باشد. رودستر همان چهره ی پرخاشگر و تهاجمی سنتی کمپانی لامبورگینی را دارد که در مورسیه لاگو هم به آسانی دیده می شود، به غیر از این ها، این خودرو ابعاد جدیدی را به محدوده ظاهری خود اضافه کرده است. در آن زمان بهترین و آخرین تولید محصول کمپانی، و سریع ترین خودروی اسپرت و برتر بازار لامبورگینی Murcielago Roadster بود.

طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو رودستر Lamborghini Murcielago Roadster

طراح کمپانی لامبورگینی، لوک دانکر ولک، برای طراحی خودرو از چیز های شگفت آوری استفاده کرده است، هر چند این خودرو از لحاظ ظاهری خیلی شبیه به مورسیه لاگوی اولیه می باشد، اما برای ستون های عقب و کاپوت یا پوشش موتور از بمب افکن B-2، و قایق بادبانی ۱۱۸ Wally Power، و معماری Ciutat de les Arts I les Ciencies در والنسیای اسپانیا، الهام گرفته است.

طراحی و ساخت فضای داخلی لامبورگینی مورسیه لاگو رودستر

دیزاین داخلی مورسیه لاگوی رودستر همانند دیزاین مورسیه لاگوی اولیه می باشد، با کمی تغییرات کوچک. دریچه های سیستم تهویه که در داشبورد خودرو نصب است همانند دریچه هایی است که کارخانه ی ایرانخودرو و سایپا در محصولات تندر ۹۰ و پراید استفاده می کنند. صندلی ها از نوع سطلی و تمام چرم می باشند. فرمان خودرو به شکلی ساده و بدون هیچ دکمه ای روی فرمان، ساخته شده است. در اطراف دنده دکمه هایی برای سیستم AWD و شیشه بالابر وجود دارند. این خودرو رودستر دارای سیستم صوتی مورد قبول و متوسطی می باشد.

طراحی و ساخت فضای داخلی لامبورگینی مورسیه لاگو رودستر

طراحی و ساخت فضای بیرونی لامبورگینی مورسیه لاگو رودستر

ظاهر این خودرو با داشتن سقف باز بسیار زیبا و اسپرت می باشد، کمپانی در این خودرو از چراغ های جلوی ثابت و اسپرت استفاده کرده است، مورسیه لاگوی رودستر خیلی شبیه به نسل اول مورسیه لاگو می باشد، و بیشترین تفاوت آن ها، کاپوت موتور و سقف خودرو می باشد، رودستر هم دارای درب های قیچی می باشد، اگزوز خودرو از نوع دولول است و در زیر قسمت مرکزی سپر نصب شده است که صدای زیاد و هیجان آوری از خود به صدا در می آورد. برای خنک سازی ترمز های جلو، کمپانی لامبورگینی، دو مجرای هوا در زیر چراغ های جلو و برای خنک سازی ترمز های عقب دو مجرای طولی در جلوی چرخ های عقب تقریبا در روی رکاب نصب کرده است. این لامبورگینی ارتفاع خیلی پایینی دارد و عرض آن کمی بزرگ بنظر می رسد. برف پاک کن این نسل از لامبورگینی هم به صورت تکی و بزرگ می باشد.

طراحی و ساخت فضای بیرونی لامبورگینی مورسیه لاگو رودستر

طراحی وساخت موتور، گیربکس و دیفرانسیل لامبورگینی مورسیه لاگو رودستر

این لامبورگینی خاص با موتور ۱۲ سیلندر خورجینی خود می تواند قدرت ۵۸۰ اسب بخار ( ۴۲۶ کیلووات ) در ۷۵۰۰ دور در دقیقه را تولید کند و به گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر در ۵۴۰۰ دور در دقیقه برسد، و تاپ اسپید ۲۰۰ مایل در ساعت را تجربه کند.

این قدرت عظیم از طریق گیربکس ۶ سرعته ی دستی به چهار چرخ این خودرو انتقال می یابد. این خودرو از دیفرانسیل تمام چرخ متحرک AWD و انتقال دنده ی الکترونیکی بهره می برد، این سیستم با سیستم ۴WD کمی فرق دارد، در سیستم های تمام چرخ متحرک AWD دنده سنگین وجود ندارد یعنی این خودرو ها با این قابلیت ها توانایی آف رود را ندارند، و فقط برای یک رانندگی ناب با حس اسپرت و نرم و چسبندگی و قدرت زیاد در جاده ها و شرایط جاده ای متفاوت است. بیشتر خودرو های سدان و کراس اور و اسپرت از این سیستم ها استفاده می کنند. سیستم تمام چرخ متحرک دارای آپشن های نرمال، برفی، شنی و گلی را در اهرم های کنسول مرکزی خودرو دارند. در این سیستم ها قدرت موتور یا به صورت ۵۰ به ۵۰ به چرخ های عقب و جلو انتقال می یابد و یا بیشتر قدرت به چرخ های عقب انتقال می یابد.

طراحی وساخت موتور، گیربکس و دیفرانسیل لامبورگینی مورسیه لاگو رودستر

لامبورگینی مورسیه لاگوی رودستر ۲۹ کیلوگرم بیشتر از مورسیه لاگوی کوپه وزن دارد، آن هم به این دلیل است، که این خودرو سقف ندارد و کمپانی برای محکم سازی بیشتر شاسی این رودستر، از قطعات تقویت کننده ای استفاده کرده است.

  • مشخصات فنی لامبورگینی مورسیه لاگو رودستر:

    • شرکت تولید کننده:
  • لامبورگینی

    • سال تولید:
  • 2004-2006

    • مونتاژ:
  • ایتالیا: سانتاآگاتای بولونس

    • طراح:
  • Luc Donckerwolke

    • کلاس خودرو:
  • اسپرت ( S )

    • شکل بدنه:
  • 2 درب رودستر

    • شکل درب ها:
  • قیچی ( خفاشی )

    • شکل موتور:
  • خورجینی

    • نوع درایو خودرو:
  • AWD

    • طرح بندی موتور و دیفرانسیل:
  • موتور عقب، تمام چرخ متحرک 4*4

    • حجم موتور:
  • 6.2 لیتری، 6.192 سی سی

    • تعداد سیلندر:
  • 12

    • قدرت موتور:
  • 580 اسب بخار ( 426 کیلووات ) در 7500 دور در دقیقه

    • گشتاور:
  • 650 نیوتن متر در 5400 دور در دقیقه

    • گیربکس:
  • 6 دنده ی دستی

    • شتاب 0 تا 97 کیلومتر در ساعت:
  • 3.8 ثانیه

    • اولین قیمت خودرو:
  • 190.000 پوند

    • تاپ اسپید:
  • 200 مایل در ساعت

    • ویژگی خاص خودرو:
  • قابلیت باز شدن سقف

    • وزن خودرو:
  • 1.650 کیلوگرم

    • فاصله بین دو محور:
  • 104.9 اینچ

    • ارتفاع خودرو:
  • 44.7 اینچ

  • دیدگاه کاربران
      • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.