جدید ترین اخبار روز ایران و دنیا

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۵۸۰

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۵۸۰ به همراه مشخصات فنی و ظاهری

Tarikhcheye Tarahi Va Sakhte Lamborghini Murcielago LP580 Be Hamrahe Moshakhasate Fani Va Zaheri

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 580

طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی ۵۸۰ Lamborghini Murcielago LP580

لامبورگینی مورسیه لاگوی ( ۲۰۰۶-۲۰۰۱ )، این نسخه از لامبورگینی اولین تولید و محصول برند خودروی مورسیه لاگو می باشد. مورسیه لاگو توسط کمپانی ایتالیایی لامبورگینی ساخته شده است، این محصول بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ تولید می شده است و نسل اول مورسیه لاگو به حساب می آید. این نسخه از مورسیه لاگو یک خودوری اسپرت با طرح موتور عقب و دیفرانسیل چهار چرخ متحرک ( ۴*۴ ) می باشد، یعنی چهار چرخ این خودرو هم زمان در حال دریافت قدرت از گیربکس و موتور می باشند. بدنه ی خودرو با طراحی زاویه ای استثنایی بسیاز زیبا ساخته شده است، در کل ارتفاع این خودرو از هر لحاظ بسیار پایین می باشد، به طوری که بالاترین نقطه سقف از سطح زمین فقط ۱٫۲ متر می باشد که ارتفاع بسیار پایینی هست. این محصول لامبورگینی هم مجهز به درهای قیچی ( خفاشی ) می باشد. لامبورگینی Murcielago از یک لامبورگینی V12 ساخته شده است، که ریشه های آن به دوران آغازی شرکت در سال ۱۹۶۰ برمی گردد.

طراحی و ساخت لامبورگینی مورسیه لاگو ال پی 580 Lamborghini Murcielago LP580

طراحی و ساخت گیربکس و دیفرانسیل لامبورگینی مورسیه لاگو

طراحی قسمت فنی مورسیه لاگو کمی با خودرو های قبل تفاوت دارد، دیفرانسیل عقب این خودرو با موتور یکپارچه است یعنی فاصله ای بسیار اندکی با هم دارند و موتور درست بالای سر دیفرانسیل قرار دارد، طوری که یک مرکز عامل جفت در دیفرانسیل عقب است، که قدرت را به چرخ های جلو انتقال می دهد. از آن جایی که این خودرو چهار چرخ متحرک است باید به این مسئله توجه کرد که توزیع قدرت در قسمت عقب خودرو، در چرخ های عقب ۷۰% و در چرخ های جلو ۳۰% می باشد. گیربکس Lamborghini Murcielago، یک گیربکس ۶ دنده ی دستی می باشد که توسط این ۶ حالت دنده، قدرت سرسام آور این لامبورگینی انتقال می یابد.

طراحی و ساخت گیربکس و دیفرانسیل لامبورگینی مورسیه لاگو

سیستم تعلیق مورسیه لاگو  از یک طرح مستقل دو طرفه مورب بهره می برد.

طراحی و ساخت فضای بیرونی لامبورگینی مورسیه لاگو

بدنه ای این نسخه از مورسیه لاگو از جنس فیبر کربن می باشد، دلیل استفاده از فیبر کربن در خودرو  این است که خودرو در حین استحکام ، سبک باشد، سقف خودرو از جنس استیل، و در های قیچی شکل این سوپر اسپرت از جنس آلومینیوم ساخته شده است. شاسی این خودرو به طرز شگفت آوری برای حفظ وزن، از یک قاب به شکل فضایی با جنس آلومینیوم  ساخته شده است وجود بال فعال در قسمت عقب و ورودی های هوا که به اصطلاح در شانه ی خودرو وجود دارند از طریق سیستم الکترومکانیکی کنترل می شوند، این سیستم به طور دستی و اتوماتیک کنترل می شود، این بال ها در سرعت و کنترل خودرو کمک چشم گیری می کنند، بال ها برای سیستم ایرودینامیکی، و ورودی های شانه برای خنک سازی موتور تعبیه شده اند. چراغ های جلوی این خودرو از نوع ثابت می باشند، سپر جلو طوری طراحی شده است که دو ورودی هوای برای خنک سازی ترمز های جلو در خود جای داده است، و دو  مجرای ورودی هوا برای خنک سازی ترمز های عقب در جلوی لاستیک های عقب به طور طولی و پهن ساخته شده است. برف پاک کن این نسخه هم از نوع تکی و بزرگ می باشد. اگزوز از نوع دو لول می باشد که در قسمت مرکزی زیرین سپر عقب نصب شده است. چراغ های عقب طوری طراحی شده است که کاملا قابل فهم می باشد با رنگ های سفید، قرمز و نارنجی که به ترتیب برای دنده عقب، ترمز، و راهنما می باشند.

طراحی و ساخت فضای بیرونی لامبورگینی مورسیه لاگو

طراحی و ساخت فضای داخلی لامبورگینی مورسیه لاگو

فضای داخلی خودرو بسیار زیبا و راحت ساخته  شده است، فرمان این مدل مورسیه لاگو ساده است، ولی از چرم مرغوبی برای دیزاین داخلی استفاده شده است، طراحی داخلی از نوع ارگونومیک می باشد. دکمه های کنترلی و دسته دنده در روی تونلی تعبیه شده است که بین دو صندلی جلو تا داشبورد کشیده شده است، داشبورد نیز در حین سادگی با داشتن خروجی های سیستم تهویه بسیار به چشم می آید.

طراحی و ساخت فضای داخلی لامبورگینی مورسیه لاگو

طراحی و ساخت موتور لامبورگینی مورسیه لاگو

خودرو های نسل اول لامبورگینی مورسیه لاگو با نام Murcielago و Murcialago VT شناخته می شوند. موتور این نسل از لامبورگینی مورسیه لاگو ،با حجم ۶۱۹۲ سی سی، ۶٫۲ لیتری و به کمک تنفس طبیعی، توانسته قدرت ۵۸۰ اسب بخار ( ۴۲۷ کیلو وات، ۵۷۲ اسب بخار ) در ۷۵۰۰ دور در دقیقه را تولید کند و به گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه برسد، با این قدرت زیاد این خودرو توانسته از حالت سکون تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را ( ۶۲ مایل در ساعت ) در بازه ی زمانی ۳٫۸ ثانیه طی کند، و به تاپ اسپید ۳۳۰ کیلومتر در ساعت ( ۲۰۵ مایل در ساعت ) برسد.

طراحی و ساخت موتور لامبورگینی مورسیه لاگو

نسخه های دیگر لامبورگینی مورسیه لاگو با داشتن الفبایی در کنار اسم خود مثلا  Lamborghini Murcielago LP 580 تفاوت خود را از نظر موتور و خروجی قدرت از هم دیگر نشان می دهند. لازم به ذکر است که لامبورگینی Murcielago اصلی هرگز به عنوان LP580 یاد نمی شود.

  • مشخصات فنی لامبورگینی مورسیه لاگو ( 2006-2001 ):

    • شرکت تولید کننده:
  • لامبورگینی

    • سال تولید:
  • 2001-2006

    • مونتاژ:
  • ایتالیا؛ سانتاآگاتای بولونس

    • تعداد تولید:
  • 323 دستگاه

    • طراح خودرو:
  • Luc Donckerwolke

    • شکل بدنه:
  • 2 درب کوپه

    • شکل درب ها:
  • قیچی ( خفاشی )

    • شکل موتور:
  • خورجینی

    • کلاس خودرو:
  • اسپرت S

    • حجم موتور:
  • 6.2 لیتری، 6.192 سی سی

    • تعداد سیلندر:
  • 12

    • قدرت موتور:
  • 580 اسب بخار ( 427 کیلو وات، 572 اسب بخار ) در 7500 دور در دقیقه

    • گشتاور:
  • 650 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه

    • گیربکس:
  • 6 سرعته دستی

    • طرح بندی موتور و دیفرانسیل:
  • موتور عقب، چهار چرخ متحرک 4*4

    • توزیع قدرت بین چرخ ها:
  • 70% چراغ های عقب، 30% چرخ های جلو

    • نوع تنفس:
  • طبیعی

    • شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت:
  • 3.8 ثانیه

    • شتاب 0 تا 160 کیلومتر در ساعت:
  • 8.3 ثانیه

    • شتاب 0 تا 240 کیلومتر در ساعت:
  • 21.4 ثانیه

    • تاپ اسپید:
  • 342 کیلومتر در ساعت ( 213 مایل در ساعت )

    • جنس بدنه:
  • فیبر کربن

    • جنس شاسی:
  • آلومینیوم

    • مجهز به:
  • بال ایرودینامیکی فعال

    • فاصله بین دو محور:
  • 104.9 اینچ

    • ارتفاع خودرو:
  • 44.7 اینچ

  • دیدگاه کاربران
      • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.