جدید ترین اخبار روز ایران و دنیا

تاریخچه طراحی و ساخت شورلت سری H

تاریخچه طراحی و ساخت شورلت سری H به همراه مشخصات فنی و ظاهری

Tarikhcheye Tarahi Va Sakhte Chevrolet Series H Be Hamrahe Moshakhasate Fani Va Zaheri

تاریخچه طراحی و ساخت شورلت سری H

طراحی و ساخت شورلت سریChevrolet Seri H H

اولین شورولت هایی که نماد شورلت روی آنها درج شد ، ماشینهای سری H در سه مدل  Royal Mail H-2 (1914–۱۵) و H-2½ (۱۹۱۶) ،  مدل Amesbury Special H-3 (1915)  و مدل Baby Grand  H-4 (1914–۱۶) بودند که در ژانویه سال ۱۹۱۴ تولید و در نمایشگاه اتومبیل نیویورک توزیع شدند و در سال ۱۹۱۷ با سری دیگری از خودرو به نام شورلت سری F جایگزین شدند. موفقیت شرکت شورولت و تمام اتفاقاتی که در پی آن افتاد (از جمله اینکه بیلی دورانت صاحب قبلی شرکت جنرال موتورز، توانست کنترل دوباره جنرال موتورز را به دست گیرد) نتیجه مستقیم  موفقیت سری H شورلت  بود به طوری که تعداد تولید آن در سال ۱۹۱۴ به ۱۳۶۰۵ اتومبیل رسید. اتومبیل های مدل H دارای چرخ های چوبی بودند، ترمز عقب و همچنین فنرهایی در اطراف اتومبیل قرار داشت.

فاصله ی بین دو محور خودروهایی که در سال ۱۹۱۴ تولید شدند ۱۰۴ اینچ بود اما در سال ۱۹۱۵ تمامی مدل های سری H فاصله ی بین دو محور طولانی تری نسبت به مدل های ۱۹۱۴، تقریبا ۱۰۶ اینچ داشتند و تجهیزات استانداردشان شامل ترمزهای قویتر نسبت به مدلهای سال ۱۹۱۴ و استارت الکتریکی بود.

 

 تاریخچه طراحی و ساخت شورلت سری H

طراحی و ساخت شورلت سری H مدل Baby Grand H-4

Baby Grand یکی از اولین اتومبیل هایی بود که کمپانی شورلت آن را در اواخر سال ۱۹۱۳ به عنوان مدل های ۱۹۱۴ معرفی و تا سال ۱۹۱۶ تولید کرد. دورانت (صاحب کمپانی شورلت) ایده ی ساخت این خودرو را داد تا  با خودروی ارزان قیمت مدل T فورد رقابت کند. این مدل با نام H-4 Baby Grand به قیمت ۸۷۵ دلار به فروش رفت. همین مدل در سال  ۱۹۲۰ برنده ی مسابقات ایندی ۵۰۰ شد ( ایندی ۵۰۰ یکی از قدیمی ترین و بزرگترین مسابقات اتومبیل رانی جهان است).

 طراحی و ساخت شورلت سری H مدل Baby Grand

طراحی و ساخت فضای داخلی و فنی شورلت سری H مدل Baby Grand H-4

Baby Grand به عنوان یک اتومبیل ۴ درب و ۵ سرنشین وارد بازار شد. چراغ های الکتریکی، آینه بغل، صندلی چرمی، چرخ های چوبی ، سپر عقب ، رکاب و سرعت سنج داشت و مزیتش نسبت به مدل T Ford این بود که می توانست به صورت الکتریکی استارت بخورد (که مدل T فورد نمیتوانست).

این مدل خودرو ها موتور جلو بودند و چهار سیلندر، کلاچ شانه ای (comb clutch) ، گیربکس سه سرعته، سوپاپ چهار شیر ۱۷۱ اینچ مکعب و ۲۴ اسب بخار قدرت داشتند. وزن آنها تقریبا ۹۰۷ کیلوگرم بود.

 طراحی و ساخت فضای داخلی و فنی شورلت سری H مدل Baby Grand

تعداد تولید شورلت سری H مدل Baby Grand H-4

 تا اواخر سال ۱۹۱۴ تعداد ۵۰۰۵ اتومبیل از این مدل تولید شد. اما سالهای بعد یعنی در سال ۱۹۱۵ تعداد ۱۳۶۰۰ و در سال ۱۹۱۶ تعداد ۵۲،۰۰۰ اتومبیل تولید شد، و این باعث شد که شورلتهای سری H Baby Grand در سال ۱۹۱۴ به یک مدل مهم در تاریخ خودرو تبدیل شوند. .

  طراحی و ساخت شورلت سری H مدل Baby Grand

طراحی و ساخت شورلت سری H مدل Royal Mail H-2

سریH-2  Royal Mail در ژوئن ۱۹۱۵ به بازار عرضه شد تا مستقیماً با مدل T فورد رقابت کند. قیمت این خودرو ۷۵۰ دلار بود. تنها در چهار رنگ سفید، مشکی، سبز و قرمز تولید میشد. وزن آن ۲۰۰۰ پوند معادل ۹۰۷٫۱۸۴۷ کیلوگرم بود. کاپوت بلند ، صندلی تاشو کوچک و یک مخزن سوخت در پشت صندلی ها قرار داشت.

طراحی و ساخت شورلت سری H مدل Royal Mail

طراحی و موتور شورلت سری H مدل Royal Mail H-2

این خودروها دیفرانسیل عقب بودند و موتور آنها در جلو بود که به یک گیربکس متصل بوده و نیرو از طریق میل گاردان به دنده‌های محور عقب و سپس به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد. این موتور ۱۷۱ اینچ مکعب (۲٫۸۰) لیتر و ۲۴ اسب بخار قدرت و گیربکس سه سرعته دستی داشت.

 طراحی و موتور شورلت سری H مدل Royal Mail

طراحی و ساخت شورلت سری H مدل Amesbury Special H-3

در سال ۱۹۱۵ شورلت مدل ویژه خود یعنی Amesbury Special H-3 را تولید کرد که یک رودستر ( اتومبیل بدون سقف و شیشه ) ۲ سرنشین بود و این بدنه در سال ۱۹۱۵ به عنوان یک بدنه ی جدید محسوب میشد. این مدل گرانترین مدل سری H در سال ۱۹۱۵ بود که ۹۸۵ دلار به فروش میرفت، اما بیشتر به صورت سفارشی از این مدل تولید میکردند بنابراین قیمت آن ۱۲۵ دلارافزایش میافت.

 طراحی و ساخت شورلت سری H مدل Amesbury Special

طراحی فضای بیرونی و فنی شورلت سری H مدل Amesbury Special H-3

رنگ این خودرو خاکستری بود و همچنین درب ها و گلگیر به چرم سبز رنگی اراسته شده بودند. چرخ های چوبی داشته و این چرخ ها برای ست شدن با گلگیر و درب ها سبز رنگ بودند. ویژگی های جدید برای سال ۱۹۱۵ شامل لاستیک های بزرگتر با رینگ های جداشدنی همچنین  داشبورد چوبی ، صندق عقب و شیشه جلوی یک تکه بود. این مدل سری H بر روی یک شاسی ۱۰۶ اینچی ساخته شده بود. گزینه ها ی استاندارد آن شامل استارت نصب شده بر روی چرخ لنگر در قسمت عقب موتور، سپر جلو ، تایر یدکی ، آینه بغل ، سیستم الکتریکی AutoLite ، فرمان قابل تنظیم و MotoMeter بود. متاسفانه به دلیل فروش ضعیف ، این مدل پس از تنها یک سال تولید متوقف شد.

 طراحی فضای بیرونی و فنی شورلت سری H مدل Amesbury Special

این مدل شورلت از یک موتور چهار سیلندر به قدرت ۱۷۱ اینچ مکعب و ۲۴ اسب بخار نیرو استفاده میکرد. گیربکس سه سرعته دستی و کلاچ مخروطی داشت.

دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.