جدید ترین اخبار روز ایران و دنیا

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو اس وی آر

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو اس وی آر به همراه مشخصات فنی و ظاهری

Tarikhcheye Tarahi Va Sakhte Lamborghini Diablo SV-R Be Hamrahe Moshakhasate Fani Va Zaheri

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو اس وی آر

طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو اس وی آر Lamborghini Diablo SV-R

لامبورگینی Diablo SV-R به وسیله کمپانی ایتالیایی لامبورگینی، در سال ۱۹۹۶ در نمایشگاه Geneva ارائه شده است. این نسخه از دیابلو از روی نسخه ی دیابلوی SV ساخته شده است، و اولین لامبورگینی است که با هدف یک خودروی با موتوری اسپرت با وزن سبک ساخته می شود. فروچیو لامبورگینی موسس کمپانی لامبورگینی، هرگز مایل نبود مانند رقیب سرسخت و دیرینه ی خود، کمپانی فراری، ماشین های مسابقه ای اتومبیل رانی خیابانی تولید کند. لامبورگینی با دیابلو SV-R که یک خودروی اسپرت ابر قدرت بود به مدت چهار سال کار کرد و در مسابقاتی شرکت کرد، بعدا با جایگزینی Diablo GTR به جای دیابلوی SV-R به کار خود ادامه داد، و در افتتاحیه خودرو به عنوان خودرو پشتیبان در مسابقات ۲۴ ساعته ی لمانز در سال ۱۹۹۶ شرکت کرد. ۲۸ دستگاه از خودروی لامبورگینی دیابلو SV_R در مدت ۴ماه از روی خودروی دیابلوی SV، از خط تولید کمپانی لامبورگینی خارج شده است، و همه ی آن ها بدون مشکلات قابل توجهی تولید و به پایان رسیدند.

طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو اس وی آر Lamborghini Diablo SV-R

طراحی فضای داخلی لامبورگینی دیابلو اس وی آر

Diablo SV-R از یک فضای داخلی محصور شده به وسیله قفسه ای از لوله های مستحکم تشکیل شده است، صندلی های خودرو از نوع مسابقه ای اسپرت و خلبانی می باشند، فرمان خودرو قابلیت جابه جایی دارد و مسابقه ای می باشد، پنجره های جانبی برقی از جنس پلکسی گلاس با پنجره هایی با دریچه های کشویی مسابقه ای به روش سنتی جایگزین شده اند.کمربند های خودرو از نوع مسابقه ای و دو نوار می باشند تا ایمنی راننده را بیشتر تامین کنند. از دکمه های زیادی در داخل استفاده نشده است، و فقط دکمه های ضروری مسابقه وجود دارند. پوشش داخلی از لایه ای پارچه ی مخمر تشکیل شده است.

طراحی فضای داخلی لامبورگینی دیابلو اس وی آر

طراحی فضای بیرونی لامبورگینی دیابلو اس وی آر

در قسمت بیرونی خودرو نیز تغییرات قابل توجهی انجام شده است، چراغ های جلوی اتومبیل ثابت تعبیه شده اند ( شبیه به مواردی که بعدا در خودرو های سال ۱۹۹۹ در اتومبیل های جاده ای استفاده شده است ) یا چراغ هایی با داشتن مجرا های برای خنک شدن ترمز های جلو. در جلوی خودرو یک اسپویلر کمی گود در زیر دماغه ی خودرو نصب شده است، سپر عقب خودرو با یک دیفیوزر ( پخش کننده ) جایگزین شده است و یک بال سنتی Diablo از جنس فیبر کربن با قابلیت تنطیم، نصب شده است که کمک به سزایی در کنترل و شتاب گیری خودرو می کند.

دیفیوزر ( diffuser ) یک بخشی می باشد که در زیر اتومبیل در قسمت عقب نصب می شود و برای بهبود خصوصیات آیرودینامیک خودرو مفید می باشد. این سیستم در جت ها هم برای ورودی هوا به موتور استفاده می شود به ویژه زمانی که جت با سرعت مافوق صوت عمل می کند. در کناره های خودرو دامنه های جانبی با مجرا هایی، برای آیرودینامیک خودرو اضافه شده اند، که این دامنه باعث کم شدن ارتفاع خودرو از زمین می شود به همین خاطر کمپانی برای بالا بردن ارتفاع خودرو در زمان دلخواه مخصوصا در منطقه سرویس و در چاله سرویس، از سیستم پنوماتیک بادی استفاده کرده است، از این جک ها می توان در مورد محصول کمپانی فراری در خودروی فراری F430 مشاده کرد. سیستم پنوماتیک نوعی سیستم است که به جای فنر های خودرو جایگذاری می شود، این سیستم از چهار گوی تشکیل شده است که این گوی ها با پرشدن از هوایی که پمپ مادر سیستم تولید می کند، ارتفاع خودرو را بالا و پایین می کند، و بسیار نرم می باشد. کنترل این سیستم به دست راننده می باشد. و فقط برای تنظیم ارتفاع خودرو به حد دلخواه استفاده می شود.

طراحی فضای بیرونی لامبورگینی دیابلو اس وی آر

در دیابلو اس وی آر از رینگ ها و تایر های سبک وزن توخالی OZ استفاده شده است، که بعدا به مارک Speedline که قوی و محکم تر می باشد ارتقا داده شدند. در سیستم تعلیق این خودرو از کمک فنر های دراز با کمک فنر های Koni استفاده شده است، که دو برابر سیستم تعلیق دیابلو SV سخت می باشد. با تمام این تغییرات و اصلاحات در ماشین، دیابلو SV-R وزنی معادل ۱٫۳۸۵ کیلوگرم دارد و ۱۹۱ کیلو گرم از Diablo Sv کم وزن تر می باشد.

طراحی موتور لامبورگینی دیابلو اس وی آر

دیابلو SV_R  در زیر کاپوت خود موتوری خورجینی با حجم ۵٫۷ لیتری V12 دارد که با استفاده از سیستم سوخت رسانی تجدید شده و سیستم زمانبندی سوپاپ متغیر، به ۵۴۰ اسب بخار ( ۳۹۷ کیلو وات، ۵۳۳ اسب بخار ) و گشتاور ۵۹۸ نیوتن متر را می تواند تولید کند، این موتور در تولید دیابلو های بعدی استفاده شده است. این قدرت به وسیله ی گیربکس ۶ سرعته ی دستی به واسطه ی دیفرانسیل، به چرخ های عقب انتقال می یابد.

طراحی موتور لامبورگینی دیابلو اس وی آر

لامبورگینی دیابلوی اس وی آر آمریکایی

 هر Diablo SV-R فروخته شده با خدمات پس از فروش فصلی کارخانه همراه بوده است. تمام تعمیرات و نگهداری ها به عهده کمپانی لامبورگینی انجام می شود. اولین سری دیابلو SV-R برنده مهندسی BPR شد، که بعد ها توماس بشر، راننده خودروهای مسابقه ای و بانکدار، در سال های بعد با سمت تجاری این برند درگیر و اختلاف پیدا کرد. در کل ۳۱ نمونه از دیابلو SV-R ساخته شده است. و فقط تعداد خیلی کمی از این ۳۱ دستگاه برای استفاده در خیابان ها اصلاح شده و رانده شده اند.

لامبورگینی دیابلوی اس وی آر آمریکایی

 یکی از آن دیابلو SV-R ها در ایالات متحده آمریکا، با قسمت جلویی Diablo VT6.0 و با طرح نوار های رنگی و شکل ستاره هایی، رنگ آمیزی شده است. این دیابلو فقط کمی از لحاظ ظاهر، با دیابلو اس وی آر ایتالیایی فرق دارد، و از نظر فنی هیچ تفاوتی با هم ندارند. از این دیابلو برای استفاده در خیابان ها و جاده های کشور استفاده شده است.

  • مشخصات فنی لامبورگینی دیابلو اس وس آر:

    • شرکت تولید کننده:
  • لامبورگینی

    • سال تولید:
  • 1996

    • تعداد تولید:
  • 31 دستگاه

    • نوع کاربری:
  • مسابقه ای و جاده ای

    • مونتاژ:
  • ایتالیا

    • شکل بدنه:
  • 2درب اسپرت

    • شکل درب ها:
  • قیچی ( خفاشی )

    • کلاس خودرو:
  • اسپرت مسابقه ای

    • شکل موتور:
  • خورجینی

    • تعداد سیلندر:
  • 12

    • ساخته شده از روی:
  • Diablo SV

    • سایز رینگ ها:
  • 18 اینچ

    • نوع رینگ ها:
  • OZ

    • مجهز به:
  • سیستم آیرودینامیک، پنوماتیک، زمانبندی متغیر سوپاپ، دیفیوزر عقب

    • شرکت در مسابقات:
  • 24 ساعته ی لمانز

    • حجم موتور:
  • 5.7 لیتری

    • قدرت موتور:
  • 540 اسب بخار ( 397 کیلو وات، 533 اسب بخار )

    • گشتاور:
  • 598 نیوتن متر

    • گیربکس:
  • 6 سرعته ی دستی

    • دیفرانسیل:
  • عقب

    • وزن خودرو:
  • 1.385 کیلوگرم

    • رقابت در رویداد:
  • Supertrophy ( ابر قدرت )

  • دیدگاه کاربران
      • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.