جدید ترین اخبار روز ایران و دنیا

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو جی تی ۱

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو جی تی ۱ به همراه مشخصات فنی و ظاهری

Tarikhcheye Tarahi Va Sakhte Lamborghini Diablo GT1 Stradale Be Hamrahe Moshakhasate Fani Va Zaheri

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو جی تی 1

طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو جی تی ۱ Lamborghini Diablo GT1

کمپانی ایتالیایی لامبورگینی به دنبال پیشرفت کمپانی پورشه، در سال ۱۹۹۶ یک خودروی مسابقه ای شگفت انگیز تولید کرد، که باعث برانگیختگی در بین رانندگان و کمپانی های خودرو سازی شد، اسم این خودرو Lamborghini Diablo GT1 stradale می باشد. کمپانی لامبورگینی با شرکت Signes Advanced Technologies ( SAT )، که در شهر تولون فرانسه مستقر است قرارداد بست تا نسخه ای از دیابلو GT1 را بسازد تا به مسابقات کلاس GT1 ورود پیدا کند، لازم به ذکر است این شرکت در ساخت اتومبیل های مسابقه ای نمونه اولیه تخصص دارد.

طراحی و ساخت موتور لامبورگینی دیابلو جی تی ۱

شرکت SAT، شاسی جدید را از لوله های فولادی و بدنه ای از جنس فیبر کربن ساخت، و کمپانی لامبورگینی هم موتور دیابلو را تامین کرده است، این پروژه از طریق فرآیند هومولوگ بهتر و کامل تر، پیش رفته است. موتور دیابلو جی تی ۱، یک موتور ۱۲ سیلندر به شکل خورجینی، ۶٫۰ لیتری می باشد، این موتور با توان ۶۶۴ اسب بخار ( ۴۸۸ کیلووات، ۶۶۵ اسب بخار ) در ۷۵۵۰ دور در دقیقه می تواند گشتاور ۶۸۷ نیوتن متر را در ۵۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند، این قدرت توسط یک گیربکس ۶ سرعته Hewland sequential manual، به چرخ های عقب انتقال می یابد.

طراحی و ساخت موتور لامبورگینی دیابلو جی تی 1

طراحی و ساخت گیربکس ( سیستم انتقال ) لامبورگینی دیابلو جی تی ۱

Hewland، یک شرکت بریتانیایی است که در ساخت گیبرکس خودرو تخصص فراوانی دارد، و sequential manual، یک گیربکس دستی متوالی می باشد که در خودرو و موتور های اسپرت مسابقه ای با کارایی بالا استفاده می شود، در این نوع گیربکس دنده ها به صورت پی در پی عوض می شوند، و دسترسی مستقیم به دنده های خاص در این نوع گیربکس امکان پذیر نمی باشد به طور مثال: نمی شود به طور مستقیم از دنده ی ۱ به دنده ی ۴ رفت. اهرم دنده ی این نوع گیربکس ها کمی دراز می باشد، و دو حالت متحرک دارد، وقتی به سمت جلو هدایت شود دنده کم می شود ( معکوس )، و وقتی به سمت عقب کشیده شود دنده اضافه می شود.

طراحی و ساخت گیربکس ( سیستم انتقال ) لامبورگینی دیابلو جی تی 1

طراحی و ساخت فضای بیرونی لامبورگینی دیابلو جی تی ۱

 وزن لامبورگینی دیابلو GT1 در کل ۱٫۰۵۰ کیلو گرم می باشد که در بین دیابلو ها کمترین وزن را به خود اختصاص داده است. از مهم ترین تغییرات بیرونی خودرو، اسپویلر کمی گود، و به اصطلاح در زیر چانه ی خودرو، داشتن چراغ های ثابت جلویی، و بال عقب قابل تنظیم  می باشند. قسمت عقب و جلویی خوردو طوری ساخته شده اند که در مواقع تعمیر خودرو به راحتی باز و بسته شوند تا به آسانی به قطعات خودرو دسترسی پیدا شود، و فاصله ی بین دو محور و طول خودرو برای عملکرد بهتر دیابلو GT1 نسبت به دیابلو ی استاندارد اولیه، افزایش یافت است. ورودی هوای بزرگ در قسمت عقب خودرو به همراه مجاری هوایی NACA در نزدیکی درب ها، مکش کننده های هوایی دیابلو SV، همگی باهم باعث می شوند تا موتور پر قدرت و دما بالای GT بهتر خنک، و تغذیه شود. سیستم NACA یک مجرای هوایی است که به آن Scoop NACA هم گفته می شود، این مجرایی با ورودی هوای کم فشار است است که در ابتدا در سال ۱۹۴۵ توسط کمیته ملی هوانوردی ایالات متحده آمریکا ، سازمان ناسا ساخته شده است. Diablo GT1، مثل لامبورگینی دیابلوی معمولی، دارای درب های قیچی ( خفاشی ) و چراغ های عقب می باشد، همین امر باعث اشتباه بین این دو خودرو می شود. از سایر ویژگی های دیابلو جی تی ۱ می توان به پنجره های از جنس پلکسی گلاس کشویی، رینگ هایی با سایز ۱۸ اینچ از نوع OZ،  قفل مرکزی درب ها، و شاسی با شکل قفسه ای یکپارچه از لوله های فولادی نام برد.

طراحی و ساخت فضای بیرونی لامبورگینی دیابلو جی تی 1

طراحی و ساخت فضای داخلی لامبورگینی دیابلو جی تی ۱

فضای داخلی GT1 به صورت خیلی ساده و به طرح مسابقه ای ساخته شده است، در این طراحی از لوازم لوکس و امکانات مدرن خودرو های جاده ای استفاده نشده است. نکته مهم و زیبای داخلی این خودرو طرح دنده ی این خودرو می باشد. داخل خودرو از اتصال لوله های با استحکام بالا کامل تر شده است، این لوله در مواقع چپ کردن یا برخورد شدید مانع از آسیب دیدیگی زیاد به راننده می شود، و نمی گذارد خودرو زیادی مچاله شود. فرمان خودرو نیز کمی کوچک و بدون امکانات می باشد.

طراحی و ساخت فضای داخلی لامبورگینی دیابلو جی تی 1

سرنوشت لامبورگینی دیابلو جی تی ۱

 Laborghini Diablo GT1 در سال ۱۹۹۷ با حضور نمایندگان FIA که اتومبیل های مسابقه ای را تایید و تصویب می کنند، به کارخانه ارائه شد. مشکلات مالی زیاد کمپانی ایتالیایی لامبورگینی مانع از پیش روی زیاد و تولید زیاد این خودرو شد، این امر باعث شد کمپانی فقط ۲ دستگاه از دیابلو GT1 را بتواند تولید کند، یکی برای مسابقه و دیگری برای جاده که بال عقب نداشت.

سرنوشت لامبورگینی دیابلو جی تی 1

نسخه مسابقه ای Diablo GT1 توسط تیم مسابقه ای JLOC ژاپنی خریداری شد که از آن در مسابقات JGTC استفاده می شد، نسخه ی جاده ای Diablo GT1 در همان مالکیت شرکت SAT باقی ماند تا اینکه در نهایت به Mistral Motors درکشور ایتالیا فروخته شد.

  • مشخصات فنی لامبورگینی دیابلو GT1:

    • شرکت تولید کننده:
  • لامبورگینی

    • مونتاژ:
  • کشور ایتالیا

    • سال تولید:
  • 1996

    • تعداد تولید:
  • 2 دستگاه

    • نوع کاربری:
  • یکی برای مسابقه، دیگری برای جاده

    • شکل بدنه:
  • 2 درب کوپه

    • کلاس خودرو:
  • اسپرت GT

    • شکل درب ها:
  • قیچی ( خفاشی )

    • شکل موتور:
  • خورجینی

    • حجم موتور:
  • 6.0 لیتری

    • قدرت موتور:
  • 664 اسب بخار ( 488 کیلو وات، 665 اسب بخار ) در 7550 دور در دقیقه

    • گشتاور:
  • 687 نیوتن متر در 5500 دور در دقیقه

    • تعداد سیلندر:
  • 12

    • گیربکس:
  • 6 سرعته ی دستی متوالی، Hewland sequential manual

    • دیفر انسیل:
  • عقب

    • سایز رینگ ها:
  • 18 اینچ

    • نوع رینگ ها:
  • OZ

    • مجهز به:
  • مجرای هوای NACA، و سیستم آیرودینامیک

    • جنس بدنه:
  • فیبر کربن

    • جنس شاسی:
  • لوله های فولادی

    • شرکت در مسابقات:
  • JGTC ژاپن

    • وزن خودرو:
  • 1.050 کیلوگرم

  • دیدگاه کاربران
      • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.