جدید ترین اخبار روز ایران و دنیا

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو جوتا

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو جوتا به همراه مشخصات فنی و ظاهری

Tarikhcheye Tarahi Va Sakhte Lamborghini Diablo Jota Be Hamrahe Moshakhasate Fani Va Zaheri

تاریخچه طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو جوتا

طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو جوتا Lamborghini Diablo Jota

در سال ۱۹۹۵ مالکان باشگاه لامبورگینی ژاپن، برای ورود به مسابقات JGTC در ژاپن، به کمپانی لامبورگینی ایتالیایی سفارش دادند تا دو اتومبیل مسابقه ای با یک اتومبیل جاده ای به منظور تطبیق با خودرو های مسابقه ای تولید کند. این خودرو ها با پشتیبانی فنی و مهندسی کمپانی لامبورگینی ساخته شدند و نام آن ها را Diablo Jota گذاشتند.

هر ۳ تا خودرو هم اکتون در کشور ژاپن هستند. اولین خودرو، Jota Po.01 نام دارد، که در مسابقات سری JGTC فصول سال ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ رقابت می کرد. سری اول دارای یک موتور با حجم ۵٫۷۰۷ سی سی ( ۵٫۷ لیتری ) با فن آوری کنترل چند حالته موتور ( MMEC  )، در فصل سال ۱۹۹۱ توسعه داده شد و از طریق فرمول ۱ به چالش کشیده شد. خودروی دوم، Jota PO.02 نام دارد، و در سال ۱۹۹۵ با مشخصات مربوط به خودرو های مسابقه ای استقامتی توسعه داده شده، و در مسابقات ۱۰۰۰ کیلومتری سوزوکا به رقابت پرداخته است، اگرچه قرار بود برای مسابقات ۲۴ ساعته لمانز طراحی شود و رقابت کند، ولی به دلایل نامعلومی رقابت نکرد.

اتومبیل سوم Jota PO.03  نام دارد، این خودرو با خصوصیات خودرو هایی با موتور جاده ای و از سیستم  موتور خشک کن ( MMEC ) بهره می برد. سیستم  Dry-Sump یک سیستم خشک کن می باشد که از دو یا چند پمپ روغن و یک مخزن جداگانه استفاده می کند، برخلاف یک سیستم معمولی Wet-sump، که فقط از سیستم پاشش اصلی ( تابه روغن آمریکایی ) در زیر موتور و یک پمپ واحد بهره می برد.

طراحی و ساخت لامبورگینی دیابلو جوتا Lamborghini Diablo Jota

مراحل طراحی و ساخت فضای بیرونی سه سری لامبورگینی دیابلو جوتا

قبل از ساختن Diablo GT1 توسط SAT، کمپانی لامبورگینی خودرو Diabo SE را با عمکرد فنی Jota اصلاح شده در دست داشت. Diablo SE Jota قرار بود در مسابقات کلاس GT شرکت کند، اما متاسفانه به دلایل مشکوکی این اتفاق هرگز نیوفتاد. فقط ۱۲ دستگاه، SE با مشخصات Jota در خط تولید به پایان رسیدند، و تعداد بسیار کمی در حیطه مسابقه استفاده شدند.

پس از Diablo SE اولیه، کمپانی تصمیم به ساخت سه خودرو ی مسابقه ای کرد، که در سری P طراحی شده بودند، این خودرو ها برای استفاده در مسابقات سری JGTC ژاپن ساخته شدند، این خودرو های نادر سری P در واقع برای جاده های کشور ژاپن ثبت شده اند. خودرو های دیابلو ی جوتا با مشخصات P بر اساس مدل Diablo SE ساخته شده اند. پنجره های جانبی خودرو های سری P از قطعات پلکسی گلس با حالت کشویی که در خودرو های مسابقه ای استفاده می شود، ساخته شده اند. یک اسپویلر بزرگ قابل تنظیم به همراه ورودی های هوای با وزن سبک، به سبک خودروی Jota در روی کاپوت موتور تعبیه شده اند.

موتور خودرو از سیستم تزریق ویژه با یک پد فشار کاملا متفاوت از سسیتم مورد استفاده در Jota ساخته شده است، برخی از منابع اعتقاد دارند که موتور از یک سیتم تزریق موتور دریایی بهره می برد. اگزوزها با مشخصات و مطابقت مشخصات خودرو های مسابقه ای طراحی شدند، یکی از دیابلو های جوتای سری P از طرح اگزوز زیر سپر استفاده نکرده است، و اگزوز را در بین چراغ های عقب قرار داده است که با شروع استارت موتور و گاز خوردن خودرو، صدای بسیار زیادی تولید می کند که عاشقان صدای مخصوص به خود را، جذب خود می کند. در قسمت جلویی خودرو در سپر جلو دو ورودی هوای اضافی در وسط با دو خروجی هوا در روی کاپوت جلو وجود دارد تا جریان هوا را بهتر به سیستم خنک کننده برساند. چراغ های جلوی این سه مدل دیابلو جوتا ثابت می باشند یعنی نه به صورت مخفی نه به صورت کشویی می باشد. اسپویلر جلو و طرح رینگ ها نیز تغییر یافته اند. این تغییرات باعث شده اند این خودرو ها شبیه به دیابلو GT1 شود.

دیابلو جوتای PO.02 با رنگ سفید در خط تولید کمپانی لامبورگینی، به پایان رسد، اما جزئیات بیشتر از محل نگهداری آن در حال حاضر در ست ما نیست. یک نمونه از دیابلو جوتای PO.03 به دو ژاپنی تعلق دارد که به رنگ  سبز مرواریدی متالیک می باشد.

 

مراحل طراحی و ساخت فضای بیرونی سه سری لامبورگینی دیابلو جوتا

برای اینکه این خودروها با تعداد خیلی کم ساخته شده اند، و از آن ها به طور مکرر در مسابقات یا خیابان ها استفاده نشده است، مشخصات زیادی از این سه سری جوتا در دست نیست، و اطلاعات این ها، بسیار محدود و کم یاب می باشد، که در این جا ما آن ها را به شما ارائه کرده ایم.

  • مشخصات فنی لامبورگینی دیابلو جوتا:

    • شرکت تولید کننده:
  • لامبورگینی

    • سال تولید:
  • 1995

    • تعداد تولید:
  • 3 دستگاه

    • نوع کاربری:
  • مسابقه ای

    • شکل بدنه:
  • 2 درب کوپه

    • کلاس خودرو:
  • اسپرت مسابقه ای

    • حجم موتور:
  • 5.707 سی سی ( 5.7 لیتری )

    • تعداد سیلندر:
  • 12

    • شکل موتور:
  • خورجینی

    • برای شرکت در مسابقات:
  • 24 ساعته ی لمانز، 1000 کیلومتر سوزوکا، مسابقات سری JGTC ژاپن

    • فن آوری بکار رفته در موتور:
  • کنترل چند حالته ی موتور (MMEC )

    • سری اول دیابلو جوتا:
  • Diablo Jota Po.01

    • سری دوم دیابلو جوتا:
  • Diablo Jota Po.02

    • سری سوم دیابلو جوتا:
  • Diablo Jota Po.03

    • ساخته شده از روی خودروی:
  • Lamborghini Diablo SE Jota

    • مجهز به سیستم:
  • آیرودینامیک

  • دیدگاه کاربران
      • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.